Oma paarikümne Tu-154 kasutamisest loobus eelmise aasta lõpus Aeroflot. Võrreldes uute lennukitega kulutab Tu-154 lihtsalt liiga palju kütust ja selle hooldamine muutub vanaduse tõttu samuti järjest kallimaks. See lennuk on ka märksa ebamugavam kui moodsad lääne Boeingud ja Airbusid. Eelmise aasta lõpuks olid lennukõlblikud veel umbes sada Tu-154. Peamiselt lendavad nendega endiselt Venemaa ja SRÜ riikide kompaniid, aga palju kasutavad seda reaktiivlennukit ka Iraani firmad. Tu-seeria uue põlvkonna reisilennuk Tu-204 pole suutnud Tu-154 eriti asendada. Neid lendab vaatamata lubadustele Venemaa siseliinidel vaid üksikuid. Üllatav küll, aga ka Tu-154 tootmist pole veel täielikult lõpetatud.

Senini valmistab üks Samaras asuv tehas paar sellist lennukit aastas. Tu-154 ei peeta ohtlikuks lennukimargiks, sest arvestades selle kasutamise massilisust ei ole traagilisi õnnetusi juhtunud rohkem kui teist tüüpi reisilennukitega. Kusjuures enamik tragöödiaid on toimunud just viimase 15 aasta jooksul, kui lennukid on hakanud juba vananema. Seejuures on seitsmest viimasest suuremast enne laupäevast katastroofi juhtunud õnnetusest kolm olnud Iraani lennufirmade Tu-154-dega. Eelmisel aastal kukkus 169 inimesega alla Teheranist Jerevani teel olnud Iraani kompanii lennuk. Venemaa lennukompanii Tu-154-ga juhtus viimane tragöödia 2006. aastal, kui Ukrainas Donetski lähedal hukkus piloodi vea tõttu 170 inimest. Ohvriterohkeim õnnetus oli Tu-154-ga siiski veel Nõukogude Liidu ajal 1985. aastal, kui Taš-kendist tollasesse Leningradi teel olnud ülekoormatud lennuk sattus madala kiiruse tõttu 11 000 meetri kõrgusel pöörisesse ja kukkus Usbekistanis alla. Hukkus 200 inimest.