Eile hilisõhtul kella 23 paiku saatis 4 liikmelise meeskonnaga 22 meetri pikkune Soome kalalaev Borka hädasignaali piirivalvele ning palus abi. Laev oli uppumas, kuna masinaruumi tuli vett.

Piirivalvurid võtsid ühendust Borka lähedal asuvate teiste laevadega, millest esimesena jõudis kohale Bahama lipu all sõitev kalalaev Ivory Dawn. Paraku ei suutnud laev kõrge laine tõttu uppuva kalalaeva poordi sõita.

Kohapeal ei saanud kalureid üles vintsida ka piirivalve helikopter, kuna tuule kiirus oli 20-25 meetrit sekundis ning 2-3 meetrise pikkusega laine kõigutas laeva liiga tugevasti. Lisaks takistas meeste kopterisse vintsimist ka laeva enda konstruktsiooni eripära.

Hädas olevad kalurid lahkusid lõpuks päästeparvele, millelt nad korjas üles piirivalve poolt sündmuskohale palutud Rootsi lipu all sõitev Ro-Ro tüüpi laev Stena Forecaster. Laev toimetas meremehed Soome Hamina sadamasse. Meremeeste tervis on korras ja mehed on Soomes juba ka toimunu kohta intervjuu andnud.

Kell 2 öösel oli kalalaev Borkast näha veepinnal vaid masti. Borka uppus Hiiumaast põhjas, 35 kilomeetri kaugusel Tahkuna poolsaarest.

Kogu operatsiooni juhtis Põhja piirivalvepiirkonna staabiülem vanemleitnant Mati Terve.

Seoses raskete ilmastikuolude jätkuga palub piirivalve kuni nende paranemiseni inimestel mitte merele minna.

Vastavalt piirirežiimi eeskirja punktile 70' kehtestas Kirde piirivalvepiirkonna ülem keelu sõita piiriveekogudele kuni tormi vaibumiseni. Piiriveekogud on Eestis Narva jõgi ja Peipsi järv.

Praeguseks pole teada, kas Borka uppumise tõttu võib tekkida ka merereostus, sest piirivalve pole veel reostust kontrollivat patrulllendu teinud,