Kas ja kui suure osa maksmata teesulgemistasust Osten Tori omanik AS Satabild enda kanda võtab, ei osanud Erima veel öelda. “Peame siin väikest viisi kirjavahetust. Kirjad on normaalsed, aga ega siin ole mõtet eriti leebelt käituda. Eks omanikud muidugi punnivad vastu, sest ka nende tänavasulgemisevõlg on juba üle 150 000 krooni,” märkis Erima.

Eesti Päevalehe andmeil maksis eelmine Osten Tori omanik Ismo Ojala viimati teesulgemismaksu 1995. aastal. Pärast seda, kui mees Soome redutama läks ja transpordiamet teda enam leida ei suutnud, on võlg iga päevaga 300 krooni võrra kasvanud, küündides nüüd kokku ligi 336 600 kroonini.

Transpordiameti juhataja Mati Songisepa sõnul kaupleb Osten Tori omanik praegu oma võlga alla. “Oleme neile öelnud, et eelmise omaniku võlg on ka nende võlg. Ühtegi ultimaatumit maksmata jätmise korral me neile esitanud ei ole – põhiline, et asjad lõpuks liikuma hakkasid,” rääkis Songisepp.

Kümme aastat laguneva Osten Tori omanike vastu võimetute linnaametnike naeru alt pääsemiseks tuvastas keskkonnaamet mullu detsembris ehitise varisemisohtlikkuse ning käsib hoone omanikfirmal karkassid lammutada juuni lõpuks.

AS Satabildi juhatuse liikme Mati Pedaku sõnul murravad Osten Tori eestlastest ja soomlastest omanikud endiselt pead äriidee väljatöötamise kallal. Ka vajab omanike ringis endiselt arutamist kui sügavale lammutades minna ja kuhu konstruktsioonid hiljem maha müüa.