Säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA) ehitusjärelevalveteenistuse direktori Rain Seieri sõnul on doki teenindamiseks rajatud juba viiemeetrine muul. “See on ehitatud ilma loata ja selle eest tuleb karistada,” lubas Seier. Sillapealse kohta on algatatud haldusmenetlus. “Asja teeb keeruliseks see, et alal on lõpetamata maaerastamise toimingud. Vaatame, kas laseme sillapealse lammutada või hakkame nõudma sunnisraha,” ütles ta. Samas ei ole aga teada, kes sillapealse ehitas.

Paljassaare 9 territooriumil tegutseva AS-i Eesti Vesiehitus juhatuse esimehe Leho Alliksoo kinnitusel ei ole tema firma muuli rajamisega mitte kuidagi seotud. “Maa on linna oma, seega vaba territoorium ja Tallinna Sadama klientidele avatud,” ütles Alliksoo. Samal territooriumil paikneb mitu krunti, Alliksoo sõnul on tema firmal seal ainult hooned, maad neile ei kuulu. “Kui haldusmenetlus puudutab kuidagi Eesti Vesiehitust, siis on see täiesti põhjendamatu.”

Sadam dokiga nõus

Rain Seieri sõnul kuulub kogu akvatoorium Tallinna Sadamale. “Seal asub üsna kõrvuti ka kaks kaid, üks kuulub AS-ile Eesti Vesiehitus ja teine AS-ile Haltransa,” ütles Seier.

Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov kinnitas, et kaldapealsed maad kuuluvad erafirmadele, kuid akvatoorium Tallinna Sadamale. “Uue doki panemiseks oleme loa andnud OÜ-le Amerling Laevaremont. Ka varem oli seal dokk üleval, põhimõtteliselt on see dokivahetus,” lausus Sakkov. Kas selleks keskkonnaministeeriumilt ka luba on küsitud, ei osanud ta öelda.

Keskkonnaministeeriumi veeosakonna juhataja kohuse-täitja Indrek Tambergi sõnul on ujuvdoki paigaldamiseks tarvis vee erikasutuse luba ja keskkonnamõjude hinnangut. “Kumbagi taotlust meile esitatud ei ole,” ütles ta.

Dokk juba teel?

Loo võtmeisik, doki paigaldamise projekti vedava firma Amerling Laevaremont esindaja Jevgeni Aksjonov dokiga seonduvast problemaatikast rääkida ei tahtnud. “Mingeid kommentaare ma sel teemal andma ei hakka,” ütles Aksjonov.

BNS-ile tunnistas mees, et firmal oli kavatsus tuua Peterburist Tallinnasse laevaremondi korraldamiseks ujuvdokk, kuid praeguseks on see plaan jäänud rahapuudusel seisma.

Aksjonovi sõnul taheti novembris alustada kaipealsete ehitustöödega, kuid siis tehti firmale ettekirjutus ehitusloa ja kooskõlastuste taotlemiseks ning seejärel tööd katkestati.

Kinnitamata andmeil on aga dokk juba Peterburist Paljassaare poole teel.