1) Hipodroomist. Kui arendaja kavast lõpuks hooned saavad, kaotab linn riigi ainsa hipodroomi ning 14 hektarit rohe- ning puhkeala. Vastu saadakse veerand miljonit ruutmeetrit äri ning elamupinda juba niigi üleküllastunud kinnisvaraturule. Kuidas arvestas linnavalitsus avalikku huvi, kui algatas hipodroomina tuntud kinnistu detailplaneeringu?

Tallinnas tuleks säilitada hipodroom rohealana. Kogu linna tihedalt täis ehitamine ei ole kindlasti elanike huvides. Loomulikult tahaks arendajad headesse piirkondadesse kõrghooneid rajada, kuid selleks võib kasutada lagunenud hoonetega alasid, mitte puhke ega pargipiirkondi.

2) Milliseid vigu ja möödalaskmisi on keskerakondlik linnavalitsus teinud oma viimase valitsemisperioodi jooksul?

Maamaksu mitmekordne tõus, parkimistasude tõstmine ja tasulise ala laiendamine ning liikluse põhjendamatu aeglustamine peatänavatel on olnud väga negatiivseteks arenguteks Tallinnas. Samuti on kommunaalmaksed järsult tõusnud. Munitsipaalpolitsei trahvib kinnistuomanikke, kelle krundiga külgnevatel tänavatel on keegi teine tekitanud prügi, mis ei lähe kuidagi kokku õiglusprintsiibiga. Tundub, et linnavalitsus ei hooli elanikest ja nende õigustest.

3) Milline on teie arvamus, kas linnapeale antud volitused peaksid käima käsikäes linnavolikogule antud volituste ajalise pikkusega? Võib-olla oleks linna ühtlasema ja parema valitsemise huvides otstarbekam, kui linnapea amet oleks nt 7 või 8 aastases tsüklis?

Linnapea volitusi ei tuleks pikendada, kuna tema amet on poliitiline ning sõltuvuses valimised võitnud erakondadest. Tallinnas ei ole valimispiirkonnad õigustatud, kuna valitud volinikud ei esinda linnaosasid ega tarvitse olla ka nendega seotud. Kogu linn peaks olema üks valimisringkond.

4) Küsin ja teen ühtlasi ka ettepaneku viia detailplaneeringute koostamine kooskõlla Planeerimisseaduse põhimõtetega.

Praegu koostatakse valdav enamus detailplaneeringuid läbi ERANDLIKU seadusesätte, mis lubab erandkorras koostada detailplaneeringu krundi omaniku/detailplaneeringu initsiaatori initsiatiivil - volituse ehk lepingu alusel. Seda nimetatakse küll erandiks, aga praktikas on see peaaegu üldlevinud viis. See aga ei taga üldhuvidest ehk siis eelkõige linnaruumi ja -majanduse arengust lähtuvat lahendust - krundi arendaja seisab ainuüksi oma huvide eest ning linn on antud protsessis hoopis arendajaga opositsioonis (kuigi peaks olema samuti huvitatud arendamisest) - see tekitab tohutuid vaidlusi, bürokraatlikke keerdkäike ja viib detailplaneeringute koostamise ülikeerukaks, olles samas ka ahvatlev korruptsiooniallikas.

Kas oleksite huvitatud sellise olukorra muutmisest?

Detailplaneeringu koostamine peaks olema loogiline ja mugav. Liigne erandite tegemine soodustab korruptsiooni, kuna selleks on vaja kellegi poolseid eriteeneid.

5) Miks on Tallinn äärmiselt ebasõbralik linn üksikisiku mõõtmes? Avalik ruum on kastuskõlbmatu ja pigem vaenulik!

Linna ühisruum võiks olla elanikele tasuta kasutamiseks, kuna see on mingis mõttes ühisomand. Linnavalitsus tundub arvavat, et nemad on firma, kelle omandiks on linn. See puudutab autode parkimiskohti ja muid avalikke väjakuid. Linna ühisulud maksab kinni ja maksumaksja.

6) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest eetrisse lastavad propagandasaated nagu Teletallinn (Siin ma nüüd siis olen) ning propagandatrükiste tootmise?

Linna trükised peaks olema elanikele info edastamiseks, teavitamiseks ja arusaamise suurendamiseks linna asjades, mitte partei propagandaks. Maksumaksja raha eest partei reklaamimine on ebaeetiline.

7) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest n.ö. "küsitluste" korraldamise, mis ei väljenda linnaelanike tahet? Näiteks küsitlused, kus võisid hääletada kõik inimesed ja sai hääletada mitu korda. Näiteks Kultuurikatla ja Linnateatri ning Haldusreformi "küsitlused".

Küsitlused on õigustatud vastuoluliste teemade puhul, mitte kultuuri rahastamisel.

8) Kas linnapeaks saades on plaanis midagi ette võtta sadamas platseeruvate nn „varrukatega“ ehk libatakso pakkujatega?

Libatakso on Tallinnas suureks probleemiks nii elanikele kui ka külalistele. Selle lahendamiseks tuleb suunata politseid, kes mõõdavad näiteks pikal sirgel ja ohutul tänaval 30 km/h kiirust taksopeatusi kontrollima. See ei täida küll nii hästi riigikassat, kui ausate autojuhtide rajalt maha võtmine, kuid oleks palju paremaks ressursside kasutamiseks.

9) Milline saab olema Tallinna linnapea tegevus kodu kaotanud lemmikloomade ja tänavaloomade küsimuses? Kas kavandatakse reaalset abi ja koostööd loomi aitavate vabatahtlike organisatsioonidega? Kui jah, siis kuidas see välja võiks näha? Millised samme astute linnapeana selle väga tõsise probleemi lahendamiseks?

Kõige parem on kodu kaotanud lemmikloomade probleeme lahendada koostöös selle ala MTÜ-dega. Sama kehtib ka mitmete sotsiaalprogrammide kohta inimeste toetuseks. MTÜ-d koondavad oma ala eksperte, mis on eriti arvestatavaks ressurssiks sotsiaalalal.

10) Savisaare linnavalitsus tõstis maamaksu ajal kui kinnisvara hinnad ja üürid olid kõrged. Kas nüüd kui kinnisvara väärtus ning korteriüürid on oluliselt langenud, oleks ilmselt õiglane ka maamaksu langetamine?

Maamaks on põhimõtteliselt ebaõiglane. Omanik on ju nii maa kui ka kinnistul olevad hooned juba välja maksnud. Kuna linn ei ole omanik, jääb arusaamatuks, mis õigusega ta võõra omandi eest raha küsib. Eriti ebaõiglane on käesolevalt kehtiv maksu suurus, mis muudab kinnistu omamise väga koormavaks.

11) Mis aastal valmib põhjaväila ehitus?

Põhjaväila ehituse määramata tähtaega edasi lükkamine muudab Põhja-Tallinna ja eriti Kalamaja elanike liikumise tipptundidel väga aeglaseks. Kella viie paiku on Kalamajast väljapääs praktiliselt ummikus. Selle lahendamine peab olema üheks linna prioriteetidest.

12) Mida võtaksite Teie järgmise valitsemisperioodi jooksul ette Viru väljakuga ja Pärnu maantee/Mere puiestee/Narva maantee algusega? Kunagi oli plaan see põhjalikult ümber kujundada, nüüd oleks see idee justkui soiku jäänud.

Praegu on Mere puiesteelt tulev liiklusvool eriti halvas olukorras, kuna trammipeatusele järgneb vöötrada, kus on katkematu jalakäijate vool, millele järgneb peatee, kus ilma trammijuhi abita on raske leida autode vahel auku. Ajutiselt lahendaks olukorra valgusfoor, kuid parimaks lahenduseks oleks auto- ja trammitee viimine tasand allapoole.

13) Kuidas Te kavatsete edaspidi korraldada töö linna erinevates ametiasutustes selliselt, et strateegiliselt tähtsatele ametipostidele nagu haridusameti kõrged ametnikud, koolidirektorid, lasteaiajuhatajad, lastekaitsetöötajad jms, ei valitaks tänu lokkavale korruptsioonile absoluutselt ebakompetentseid, väärate väärtushinnangutega, (vargad, alkoholisõltlased, vägivallatsejad, pedofiilid) ja nartsisistlikke egomaniakke, kes on priviligeeritud seisuses tänu sugulus- ja voodisuhetele või parteilisele kuuluvusele, mitte asjatundlikkusele ja missioonitundele?

Kahjuks on kujunenud kirjutamata seaduseks, et ametnikke valitakse erakondliku kuuluvuse, mitte kompetentsi järgi. See näitab selgelt vajadust kõrgema eetilise arusaamisga poliitilse jõu järgi. Jäägu see, kes käituks eetilisemalt, valija otsustada.

Päevaleht Online’i valimiste erilehel saate tutvuda ka teiste kandidaatide vastustega.