Kuigi pangakontorites oli eile, eriti hommikupoolikul, tavapärasest rohkem rahvast, möödus sadade tuhandete pensionäride pensionipäev üsna rahulikult.

„Sellega lihtsalt peab harjuma,” kostab Swedbanki Balti jaama kontori leti tagant – jutt käib sellest, et nüüd tuleb pensionäridel pangakaardiga toimetama hakata. Leti ääres seisev pensionär küsib veel midagi üle. „Vaadake, mis siin ümberringi toimub!” kostab taas ja viidatakse rahvast täis kontorile ja seletatakse, et enam pole võimalik vana korra juurde tagasi minna.

Tutvus automaadiga

Keskpäeval lookleb kontori kõrval asuva pangaautomaadi taga järjekord. Iga natukese aja tagant astub teenindaja juurde ja aitab veidi nõutuma olekuga seeniore nõu ja abiga. Nii mõnelegi on see esimene kord pangaautomaati kasutada ja see võtab aega. Ühel hetkel ootab järjekorras 11 inimest.

Tuleb eakas naine, võtab kõigepealt pingil istet ja otsib kotist kaante vahelt välja uue läikiva panga seeniorkaardi. Kaart süles, jälgib ta natuke aega ümberringi toimuvat, siis kogub end ja suundub pangaautomaadi sappa.

„Rahvast on tavapärasest veidi rohkem,” möönab teenindaja. Enamik kontorisse tulnutest on eakad, kes räägivad peamiselt vene keeles.

Ka 70-aastaseks saava Rita Kurtova jaoks on see esimene kord pangaautomaadist raha välja võtta. Selleks palus ta panga teenindaja abi. „Sain hakkama, ei olnud siin midagi,” räägib naine tõtakalt ja optimistlikult, tänades lahkeid teenindajaid.

Swedbanki Tartu maantee kontoris keskturu vastas avati uksed hommikul igaks juhuks veerand tundi varem, seina äärde oli toodud lisatoole ja pangaautomaadi juures ootas seeniorkliente eraldi teenindaja. Kuid oodatud rahvamass jäi tulemata. Keskpäeval tuli kontorisse kepiga mees, kes vajas pangaautomaadi kasutamisel abi. Abi püüti ka anda, kuid kuna mehe silmanägemine oli nii kehv, et isegi prillid ei aidanud, tuli ikkagi raha välja võtta telleri käest. Üle 3000 krooni väljavõtu eest tuleb maksta pangale 30 krooni.

Eile laekus pangakontole sadade tuhandete pensionäride pension. Ligi 97 000 pensionärile oli see esimene kord. Pangad saatsid selleks puhuks kontoritesse lisatööjõudu, et oleks aega tegelda kõigi abivajajatega.

Raha laekus konto­dele tõrgeteta

•• Sotsiaalkindlustusameti avalike suhete juhi Elve Tontsi sõnul ei tulnud neile ka kardetud telefonikõnede tulva.

•• Üksikud küsimused siiski kerkisid. Näiteks anti Tartu pensioniametist teada, et inimestel, kellel on arve avatud mitmes pangas, läks meelest, millise panga arvele nad olid lasknud pensioni saata. •• Oli ka neid, kes helistasid enne lõunat ja küsisid, miks ei ole raha arvele tulnud.