Nižni-Novgorodi laevatehases valmistatud hõljuk on täiesti uus mudel, tootmisse juurutamist alustati alles paari aasta eest. Maksma läks see vaid veidi üle miljoni krooni, vahendab ETV24.

Riigihanke tulemust mõjutas ka katamaraan-tüüpi sõiduki konstruktsiooni uudsus ning hoolduse lihtsus ja muidugi madal hind. Valla raha ei kulunud sentigi, raha eraldas siseministeerium.

Jõuludest saadik on Piirissaare elanikel nüüd esimene võimalus mandrile pääseda. Regulaarreise siiski ei kavatseta.

Piirissaare vallavolikogu esimees Maria Korotkova sõnul saaks nüüd toiduaineid saarele vedada sagedamini kui kord nädalas, kuid selleks pole vajadust, sest saarel elab ainult 40 kuni 50 inimest.

"Toome toiduaineid, toome pensionid, toimetulekutoetused, osutame meditsiinilisi teenuseid," rääkis Korotkova. "Toome perearsti siia ja viime haiged ära ja ongi päris normaalne elu."

Hõljukis on 8 istekohta, kokku võib sinna panna 700 kilo kaupa. Kiirust on sõidukil kuni 115 kilomeetrit tunnis. Piirissaare jaoks parim variant, sest võib liikuda igal aastaajal ja iga ilmaga.

Paar-kolm päeva juhib hõljukit Moskvast saabunud kapten, juht-katsetaja Roman Smirnov, kes peab välja õpetama kaks kohalikku meest. Tema sõnul ei karda amfiiblaevuke kevadist õhukest jääd, võib liikuda vee peal, maismaal, jääl ja lumel.

"Sellepärast ei ole ohtu, et inimesed jääksid kevadise suurvee ajal või nõrga jää puhul hätta," kinnitas Smirnov. "Selle tehnikaga on võimalik kõikjal ohutult liikuda ja korraldada ühendust täiesti eraldatud kohtadega.

Hõljuki ülalpidamiskulusid praegu täpselt ei osatud öelda, kuid need ei tohiks eriti suured olla, kuna talviseks kütusekuluks arvestatakse 15 liitrit tunnis. Seni on piirissaarlasi võimaluse korral aidanud piirivalve hõljuk.