Läänemere keskkonnakomisjoni Helcom'i koostöö raames osalevad operatsioonil ka kaks Rootsi Rannavalve tehnilist konsultanti.

Kaldast pooleteise miili kaugusel mere põhjal lebava Eevi kütusetankides on vähemalt kaheksa tonni diislikütust. Soodsa ilma püsides on operatsiooni kestuseks planeeritud 8-12 tundi ja see läheb maksma 40-50 tuhat krooni.

Esmalt paigutavad spetsialistid ümber Eevi õlitõrjepoomi. Kuna Eevi ahter asub vee all, siis ühendavad kaks piirivalve tuukrit kütusepaagi pumba külge ja Eevi paakidesse jäänud kütus pumbatakse reostustõrjelaevade mahutitesse.

Tänavu 23. märtsi hommikul kaldus Tallinnast Poola teel olnud Eesti kaubalaev Eevi 12 miili kaugusel Tahkunast laeva trümmi sattunud vee tõttu 15- 20kraadisesse kreeni.

Eevi kapten võttis vastu otsuse suunduda Lehtma sadama poole, sest hoolimata kreenist oli laeva käik säilinud ja mootorid töötasid. Inimesed pardalt ei lahkunud, kuna oht ei olnud nii suur. Laeva pardal viibis viis meeskonnaliiget ja üks reisija.

Piirivalvekaatri saatel jõudis lekkiv laev Lehtma sadama lähedale, kuid seal avastati, et Eevi ei saa suure süvise tõttu sadamasse sõita ja loots suunas laeva ninaga madalikule.