Valitsuse otsusel võis tänavu katseliselt 15. juulist 15. augustini sõita kuni 100 kilomeetrit tunnis kõigil asulavälistel teedel. Pärast sel ajal juhtunud liiklusõnnetuste statistika analüüsimist otsustab teede- ja sideministri juhitav valitsuse liikluskomisjon, kas teha valitsusele ettepanek kehtestadagi suviti Eestis piirkiiruseks 100 kilomeetrit tunnis või mitte.

"Liikluskomisjon ei tee otsust kindlasti enne septembri lõppu," ütles komisjoni sekretär Hellat Rumvolt. "Tuleb põhjalikult uurida, millised liiklusõnnetused olid otseselt seotud kiiruse ja teeoludega," lisas ta.

Pärast suurima lubatud kiiruse tõstmist karmistas liikluspolitsei karistuspoliitikat. Kui varem karistas liikluspolitseinik autojuhti alles siis, kui too ületas rohkem kui 10 km/h lubatud sõidukiirust, siis pärast 15. juulit hakati liikluspolitseibüroo juhtide kinnitusel jälgima täpselt piirkiirusest kinnipidamist, arvestades vaid mõõteseadusega lubatud viga.

Liikluspolitsei büroo abidirektori Alo Kirsimäe sõnul ei muudeta karistuspoliitikat pärast piirkiiruse langetamist taas leebemaks. "Kiirusel 90 ja 100 kilomeetrit tunnis on lubatud mõõtmisveaks viis, üle 100-kilomeetrise tunnikiiruse puhul seitse kilomeetrit tunnis," selgitas Kirsimäe.

Valitsus otsustas tõsta piirkiirust katseliselt 100 kilomeetrini tunnis liikluspolitsei ja maanteeameti vastuseisule vaatamata.

Teede- ja sideminister Raivo Vare põhjendas piirkiiruse suurendamist sellega, et maanteeameti mõõtmiste kohaselt sõidab kaks kolmandikku autojuhtidest üle 90 km/h, piirkiirust 100 km/h rikub aga üle 20 protsendi sõidukijuhtidest.

"Valdav osa juhte käitub siiski adekvaatselt ja valib sõidikiiruse lähtuvalt teeoludest," selgitas Vare. "Võrumaa kuppelmaastikul ei sõida keegi 90 km/h, kuigi seal kiirusepiiranguid pole."

Liikluspolitsei juhtide väitel rikub aga piirkiirust 90 km/h seepärast nii palju inimesi, et selle ületamisel kuni 20 km/h karistatakse madalaima trahvimääraga.

Ka maanteeamet ei pea otstarbekaks suviti kõigil teedel suurima lubatud sõidukiiruse suurendamist, sest nende prognoosi kohaselt tooks see kaasa hukkunute arvu kasvu 26 inimese võrra ehk 17 protsenti. Maanteeamet pooldab piirkiirusega tõstmist hoolikalt valitud teelõikude kaupa, sest sellega kaasneks väikseim hukkunute arvu suurenemine.

AIN PARMAS