"Ilm on ilus, naelrehvid enam ei krõbise ja osa aukusidki maanteedes on parandatud," tõi Vane näiteid kiiruspiirangute eiramisele kutsuvatest ahvatlustest, mis peale noorte uljaspeade ka korralikud pereisad liikluspolitsei ees vastutust andma panevad.

Eelmise aasta aprillis ja maikuus tabati Harjumaal kokku 2219 kiiruseületajat, märtsis-veebruaris oli see arv 1308. Drastiliselt kasvas kevade algusega piirkiiruste ületamine kategoorias rohkem kui 40km/h üle lubatu. Kiiruste kasvud suurendavad ohtusid liikluses. Näiteks tõuseb linnapiirkonnas jalakäijate hukkumise ja vigastuste risk.

Seoses sõidukiiruste kasvuga ja eesmärgiga tagada inimeste ohutus, pöörab liikluspolitsei alates kevade saabumisest rohkem tähelepanu kiiruse mõõtmistele. Endiselt hoitakse range tähelepanu all joobekontroll, sest kevade algusega täheldatakse ka roolist tabatud joobes juhtide arvu suurenemist.

Teine probleem kiiruste kasvuga seondub autodele ebastandardsete, harilikult liiga madala profiiliga rehvide allapanekuga. See põhjustab auto tegeliku kiiruse ja spidomeetri näidu lahknemise kuni 10 kilomeetrit tunnis, mis on juba piisav liikluspolitsei tähelepanu äratamiseks. Politsei soovitab kasutada standardseid rehve või kui uute rehvide allapanekul tekib kahtlusi, teha spidomeetri seadistus.

Mootorratturite ja jalgratturite ilmumisega tänavapilti muutub liiklus tihedamaks ning liiklejad peavad nüüd arvestama lisandunud liiklejate erisuguste vajadustega. "Sõidukijuhid peavad mõistma, et jalgrattur on täieõiguslik liikleja, kuid tema haavatavus on palju suurem kui autojuhil," rääkis Vane.

Talvega on kulunud ka paljud sõiduradade kõrvale maha märgitud jalgrattarajad, mille kiire ülevaatamine on liiklusohutuse seisukohalt väga oluline.