Senise süsteemi järgi saab ETK Säästukaardi omanik ka Prisma Peremarketites sisseoste tehes iga kulutatud 50 krooni pealt 1,5 krooni boonust, mis enne jaanipäeva tema pangakontole tagasi kantakse. Mai alguses Prisma ja ETK koostöö lõpeb.

„Loobume kaardist, sest konkurents kasvab,” põhjendas Prisma pressiesindaja Kadri Lainas. „Säästukaart kuulub ETK-le. Kavatseme laieneda ja samamoodi kasvab ka ETK, nii et enam ei ole põhjendatud kasutada konkurentidele kuuluvat kaarti.”

Lainas rääkis, et järgmisel aastal avab Prisma uue hüpermarketi Narvas ning otsib sobivaid suuri pindasid Tartus ja Pärnus.

Üle Eesti on ettevõttel aga plaanis avada ka S-Marketi nime kandvaid supermarketeid, mis oleksid Lainase sõnul Säästumarketitest suuremad, aga soodsamad. Kui Prisma Peremarketi jaoks sobivaks paigaks peab ettevõte 50 000 inimesega mõjupiirkonda, siis S-Marketi avamiseks piisab 10 000 tarbijast. „Esimesed poed avame ilmselt järgmisel aastal,” sõnas Lainas, lisades, et kindlat ajakava siiski pole.

Küsimusele, kas Säästukaardist loobumise mõte tuli Prismalt või ETK-st, vastas Lainas: „Seoses laienemisega oli otsus mõlemapoolne.” Sama kinnitas ETK ketidirektor Meelis Kuusberg, kelle sõnul kavatseb ka ETK avada uusi kauplusi kohtades, kus nende esindatus on veel hõre.

Mõlemapoolne otsus

Prisma esialgu uut kliendikaardi süsteemi välja töötama ei hakka, vaid panustab Lainase sõnul eelkõige soodsatele hindadele. „Tuleviku kohta ei oska veel öelda, aga me ei saa Säästukaardist loobumise kohta ütelda, et oleksime kohutavalt õnnelikud, et me kliendilt midagi ära võtame,” avaldas Lainas kaardi kadumise üle siiski kahetsust.

1. maist saab Säästukaardiga boonust ETK keti kauplustes: Maksimarketites, Konsumites, A ja O poodides ja E-Ehituskeskustes ning viie koostööpartneri juures.

Möödunud aastal kogusid 262 587 Säästukaardi kasutajat 1. maist kuni 31. oktoobrini 78 miljonit krooni boonust. Prisma maksis klientidele möödunud aastal tehtud ostude eest tagasi 15 miljonit krooni.

Võrdsete vahel kallutab valiku kliendikaart

•• „Meie lojaalsusprogrammi kaart Partnerkaart toimib väga hästi. Kõikidest ostudest on suure osa puhul see registreeritud. Meie kindlasti ei kaaluks sellist sammu,” ütles Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. Ta lisas, et millegi uuega tuleb hiljem arvatavasti välja ka Prisma.

•• Uuringufirma TNS Emor osakonnajuhataja Aivar Voog peab kliendikaardi taastamist samuti oluliseks: „Pikemas perspektiivis on kindlasti oluline ka Prismale võtta kasutusele oma lojaalsusprogramm, sest see soodustab teatud määral püsiklientide osakaalu suurenemist.” Eriti oluliseks muutub kaart Voogi sõnul siis, kui kliendil on valida kahe enam-vähem võrdse poe vahel ning ühel on kliendikaart, teisel mitte.

•• Prismas kehtib ka pärast 1. maid Soomes väljaantav S-Etukortti. „See on kontserni (Prisma emafirma SOK – toim) kaart ega kuulu kellelegi teisele. Soomlased saavad seda edasi kasutada,” märkis Kadri Lainas. Eesti elanikud seda kaarti taotleda ei saa, sest selleks peab isikul olema elukoht ja pangakonto Soomes.