NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
Anonüümne kommentaar
23.10.2017 05:44
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Konstateerija" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    23.10.2017 14:49
    prügilatesse olmejäätmeid enam praktiliselt ei jõuagi, kõik põletatakse ära...
    Vähe sellest! Aastapäevad tagasi oli uudis,et prügi tuuakse sisse laevadega rootsist ja soomest,et seda kateldes põletada. Järelikult osteti sisse tooret. Vaevalt ,et soomlased ja rootslased seda eestlastele tasuta annavad. Aga oma rahvale ei maksa nad sentigi, vaid eestlane peab veel ise sellele peale maksma. Minu arust on prügifirmad aastaid minu vara ( ka prügi on vara ja kellegi omand) ebaseaduslikult omastanud kasumi teenimise eesmärgil. Kusagil ei ole öeldud,et minu õues olev prügi ei ole minu vara.Aga omand teatavasti on Eesti Vabariigi Põhiseaduse järgi püha ja puutumatu. Kõiksugu seadused ja määrused mis selle ümber lükkavad on põiseadusega vastuolus ja kehtetud. Kui prügifirma tahab minu prügi, siis viigu see ära äraveo hinna eest vastava ostu- müügi lepinguga. nagu vara omaniku vahetusega ikka tehakse. Seega,kas eesti ikka on õigusriik ja kas omand eestis on ikka püha ja puutumatu?
    Antud kommentaaril on 1 registreeritud vastust ja 4 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
23.10.2017 06:23
Ma kaldun arvama, et nn sorteerimisega seonduvad kulud, täiendavad konteinerid, tuhjenduskulud, kõikvõimalikud võtmetasud jane muudavad prügi sorteerimise nagunii mõtetuks.
Umbes nagu valuutavahetuses kus kliendi jaoks ebasoodsale kursile lisandub millegipärast veel nn teenustasu.
Osatakse meil seitse nahka koorida
23.10.2017 06:38
Ei too keegi mulle taluõuele mitut konteinerit,et saaksin prügi sorteerida. Raha hakatakse aga rohkem küsima küll.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    23.10.2017 10:22
    Ei too loomulikult keegi Sulle neid konteriereid tasuta. Ikka raha eest. ja neid konteinereid peab olema ikka kohe mitu: iga materjali jaoks, mida sinu majapidamine jäätmena toodab, eraldi konteiner. Teeme siis neist nimekirja: paber, papp, plastpudelid, muu plast, loomsed jäätmed, taimsed jäätmed ( puulehed ja oksad), must metall, legeeritud metall, plekk, malm, malmist korpused, alumiinium, alumiiniumist korpused, vask, pronks, eterniit, ehituspraht, valge klaas, värviline klaas, värvid, lahustid, päevavalguse torud,elektroonika, olmekeemia jäägid, muud ohtlikud kemikaalid. Sain kokku 25 konteinerit. Nendesse oma jääkide sorteerimiseks pead sa töölt lahti võtma ja kodus jäätmete sorteerimisega tegelema hakkama. Vaat see oleks alles looduse säästjate nime all tegutsevate jäätmemaffioosode kõige ilusam unenägu! Aga elu on näidanud,et paljud nende unenäod on ka tõeks saanud. Ikka tavainimese kanda veeretakse kõik mis veeretada annab. Õiglane oleks see,et prügimaffia viib minu juurest mulle kuuluva prahi minema ja maksab selle eest veel ka mulle peale. Juriidiliselt on toimunud vara üleminek teisele omanikule. mis ei saa toimuda tasuta ( v.a pärimised ja kinkimised) Sisuliselt on prügifirmad minu vara minu nõusolekuta(lepinguta) omastanud ja selle eest võiks neid kohtusse kaevata. Prügifirmaga on sõlmitud ainult prügi äraveo leping. Prügi omaniku vahetuse lepingut pole seni keegi sõlminud. On mille üle mõelda! Eesti Vabariigi põhiseaduses on kirjas,et omand on püha ja puutumatu! Prügi on oma olemuselt omand ja seda muuta ei saa ka ükski muu hilisem seadus, või määrus ,ilma põhiseadust muutmata.
    23.10.2017 22:07
    Mitte hakatakse vaid on juba küsitud kuusaluvallas topelt,põhjusega töötasude kasvamine. Iialgi ei usu et töötajad nüüd topelt saavad! Enne linnas elades olid ka erinevad konteinerid korrusmaja ees aga ülevalt aknast vaadates viis ikka ja alati üks seesama auto kogu kraami minema. Järjest hullemaks aastatega!!!
    23.10.2017 22:17
    Prügi on väärtuslik tooraine ehk prügimaffia jaoks puhas kuld. Ja kui nad seda soovivad, siis sorteerigu ise oma tasuta kokkuveetud prügi. Inimesi ega firmasid sorteerima sundida on juba orjastamine. Mina käin mujal tööl ja kui head palka makstakse, siis võib olla hakkan ka sorteerijaks. Prügi mafioosod võtku tööle sorteerijad, kaob ka tööpuudus. Muutused saavad toimuda ainult selles suunas, et ma hakkan hoopis tahtma oma prügi eest mingit tasu aga mitte ei hakka orjatööd tegema. Sorteerimine on praegu ju meeletult tulus äri , kus on tööle pandud peaaegu miljon inimest! Ju siis survestab maffia ka riiki, et see kõige sellega nõus on, hakates isegi hindu tõstma. Niigi ma maksan ju taara kinni ja veel 2 korda käibemaksu - siis kui ostan ja siis, kui ära transporditakse.
23.10.2017 06:44
Prügi on äri. Prügi on tooraine. Kui keegi tahab oma firmale osta toorainet, siis ta maksab selle eest.
Selles äris aga saab toorainet nii, et makstakse peale.
Kui maksud väga kõrgeks tõusevad, kuhu siis see prügi viiakse? Metsa.
23.10.2017 07:01
Väga head ja tabavad kommentaarid nii registreeritud kui anonüümsetes kommentaariumites.
Aitäh
23.10.2017 07:07
Sama rumal jutt nagu alkoaktsiis rahvatervise nimel.
Eks siis metsaalused täituvad prügiga kaks korda kiiremini.
Anonüümne kommentaar
23.10.2017 07:07
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "puuks" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
23.10.2017 08:10
Kui valitsus tõstab pidevalt makse siis tähendab see seda, et oma tativahuse suuga antud lubadusi tuleb täitma hakata. Ise nad nimetavad teistes maades sellist teguviisi populistlikuks, siin aga vajaduseks rahva heaolu eest võitlemise käigus antud lubaduste täitmiseks. Nii on tõusnud igasugused aktsiisid küll kütusele, alkoholile , suhkrule, noh pea kõigile elus vajalikule. Nüüd siis prügile. Oma maakodus üritasin ka algul prügi sorteerida, aga mis mõtet sel on kui mundris prügikoll need kõik valimatult prügiauto vatsa loopis ja need kokku pressis. Ja kui näiteks talvekuudel ei tule niipalju või üldse prügi, tuleb tühi konteiner, 140 l, iga kahe poole kuu tagant ikka tee äärde vedada, et tühisõidu eest trahvi ei tehtaks...
Täielik jura, kui riik ei saa prügiga hakkama, mis siis muust rääkidagi- meid valitsevad diletandid, parteide broilerifarmi kasvandikud, kes võimul püsimiseks ei ütle ära ka võimalusest oma ideoloogilise vaenlasega kampa lüüa, minnes riidu oma partei endiste kamraadidega. Poliitprostitutsioon on saamas reeglipäraseks, valimiseelsete lubaduste andmine hädavaleks ja väga pakiliste probleemide nagu see pedeseaduse nagu nokuga kaka torkimine tuleb päevakorda peale valimisi, et mitte end ebapopulaarseks rahva silmis teha. Asi on sitt ja sitemaks läheb, aga otsustajatel ja kontrollijatel jumala savi nagu sellel prügiveokollilgi, kes kõik rämpsu, ka sorteeritud, ühte hunnikusse kokku loobib.
23.10.2017 08:33
EV meenutab ikka enam pe.sekukkuvat söögi-joogikohta,kus selle asemel,et hoida stammkundesi ja teha vajalikke muutusi menüüs,interjööris,tõstetakse lihtlabaselt hindu,peletades sellega viimasegi olemasoleva klientuuri, kirudes üleaedset kõrtsmikku.
    23.10.2017 08:52
    Asi meenutab rohkem juba mingit kroonusööklat, kus pead nurisemata kõik ettevisatud palanda päris krõbeda hinnaga välja ostma ja kuidagi alla kugistama. Ime siis, et paljudel sellest villand saab ja nooblimasse asutusse sammud seavad. Samas selles töölissööklas või kroonustalovajas on veel eraldi sakstekambrid või ohvitserikambüüsid, milles hoopis teised menüüd ja luhvtid nina ja süljenäärmeid paitamas, kõik muidugi tasuta. Tra, millal need supikukkedest broileritöllidele jõuab kohale tõsiasi, et sellise suhtumisega jäävad need parašat pakkuvad peldikusarnased asutused üldse tühjaks.Et neil tuleb oma elatise saamiseks hakata senise logelemise ja platnoiliku käitumisega saavutatud positsiooni kadudes hoopis miskit muud tegema. Erasektoris neile tööd anda pole, sest seda nad ju ei oska.
    23.10.2017 12:38
    Miks siis miinused ei laeku? Kõrgetes Kabinettides käed-jalad tööd täis,pole aega kommentaariumites jaurata? Või on piinlik ja peab häbenema?
    23.10.2017 21:26
    #Eugen nääb und, und suurest rahast, nigu näriline ´jääajast´ tammetõrust.
23.10.2017 09:44
ˇParaku eranajas polegi mõtet prügi sorteerida, sest
1. konteinerid , kuhu see sorteeritud prügi vedada, on liialt kaugel
2. Kui seda siiski teha ja need konteinerid üles otsida, siis ei jää ju kohustuslikuks tehtud veokorra jaoks mingit prügi järele, sest ka toidujäägid lähevad ju kompostimisele ning pakendid, paberi saab ju sorteerida.
Lõpetatagu see kohustusliku veokorra pealesurumine, siis ehk viitsiks rohkem selle sorteerimisega tegeleda.
23.10.2017 10:00
Miks peab maksma kodanik topelt. Nii prügikogujale kui ka sooja eest, mis selle prügi põletamisel saadakse. See on kodaniku topelmaksustamine. Keskerakond LUBAS enne valimisi kodaniku vabastada prügi kogumismaksust. Nüüd tuleb seda neilt NÕUDA.
    23.10.2017 10:24
    kriminaalerakond lubab ALATI enne valimisi maad ja taevad kokku... ullikesed jooksevad lausa neid valima... ja pärast tõmbavad kesikud rahvad naha üle kõrvade ning hakkavad uute valede uuteks valimisteks ullikesi petma!!! Kõik need aastad ja ikka neid valitakse... krdi palju ullikesi on meil!
    Aga jah, seda topelt maksustamist ei julge keegi teemaks võtta...
23.10.2017 10:11
Kahjuks ei võrdle ministeerium Eestit Itaalia, Portugali ja Hispaaniaga. Huvitav oleks teada kuidas ja kuipalju nendes riikides pakendeid kogutakse. Paraku on neis riikides kogumine väga madal. Eesti ametnikud tahavad aga teenida kannuseid Brüsseli ees. Rahvas ei pea seepärast kannatama, et turul liikuvad pakendid pole märgistatud, et neid saaks tagastada. Neid aga liigub suur hulk.
23.10.2017 10:51
Mida kallimaks hind tõstetakse, seda vähem hakatakse sorteerima, sest sellise raha eest pole paljud nõus ise sorteerima. Las siis sorteerib kõrge maksu eest see kellele makstakse. Nii lihtne see ongi.
23.10.2017 10:53
Eestlased ei sorteeri oma..., kas neegrid sorteerivad oma prügi?
23.10.2017 10:54
"keskkonnanõue tuli ammu, riik reageerib alles nüüd" ... oot oot, kes meie riiki siis kamandab? Kas meie riik ei olegi siis iseseisev ja suveräänne?
23.10.2017 10:54
Eramaja

1. Biolagunevaid jäätmeid ei teki - osa läheb kompostiks ja osa läheb lindudele ning loomadele söögiks; puudelehed lähevad suures osas komposti või lagunevad ise ära;
2. Papp ja paber läheb kütteks;
3. Kogu plasttaara läheb taarapunkti, ülejäänud väike osa prügikasti;
4. Metallkaaned ja konservikarbid lähevad prügikasti;
5. Kasutatud rõivad lähevad taaskasutusse, mõned rõivad lähevad kütteks;
6. Puit ja puidujäätmed lähevad kütteks;
7. Klaastaara ja klaas läheb tänaval asuvasse suurde konteinerisse;
8. Patareid ja akud lähevad kauplusse kogumiskasti;
9. Suuremõõdulised metalljäätmed annan tasuta ära - tahtjaid on palju ning tulevad tasuta ise järgi.

Mida ma peaksin veel sorteerima?

Kui on hinnatõus, siis tuleb kõlava häälega ning selgesti öelda, et hind tõuseb ja kogu lugu. Ma ei näe põhjust, et peaksin veel midagi sorteerima, veel ostma prügikaste ja müüjale tulu tooma. Ja kui sorteeritud prügi ühte prügiautosse kallatakse, siis on see kõik kokku mõttetu tegevus.
    24.10.2017 15:36
    Kogu plasttaara pole taarapunkti kõlbulik, sest neil pole peal taarakoodi, vaid on pakend. Miks prügikasti? Sinna lähevad plastist tooted, mis pole pakend või taara. Metallkaaned ja konservikarbid on samuti pakend. Huvitav, millised riided on küte? Linane, puuvillane või villane 100%?
23.10.2017 12:02
Näiteks biolagunevaid jäätmeid tohib spetsiaalsesse konteinerisse panna ainult biolagunevasse kilekotti pakendatuna. Olen seda proovinud teha, aga kõigist ostetud biolagunevatest prügikottidest pooled rebenesid lõhki juba rullist eraldamisel, ülejäänud lagunesid ära täitmise ajal. Ühtegi niisugust biolagunevat prügikotti, mis 10 meetri pikkuse teekonna köögist biojäätmete konteinerini vastu peaks, pole ma leida suutnud, ja seepärast ei tegele ka biojäätmete eraldi kogumisega.
23.10.2017 13:25
Meie siin, Pärnus, sorteerime oma prügi vist nüüd juba oma 10 aastat küll ja nurisemist pole kuulda olnud. Algul oli muidugi harjumatu, mis ja kuhu, aga nüüd kõik toimib. Ja prügi äraveo hind pole ka teab mis suur, eelmisel kuul nt. 48 senti.
23.10.2017 15:02
Aga mis te vingute ,alles olid valimised ...nii et ise saite mis tahtsite.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega