„Kui kunagi plaaniti Kopli liinide majad lammutada, siis nüüd leitakse, et nii palju kui võimalik, tuleks need säilitada ja kujundada miljööväärtuslik ala,” lausus Laanemägi. Kindlasti jäävad tema sõnul alles ülemiste koloniide ehk liinide neli esimest maja ja alumiste liinide kivitrepikojaga majad.

Hooned renoveeritakse säästva renoveerimise keskuse toel vanade majade detailidega.

Uued majad rajatakse Kopli liinidele vanadega sobivas rütmis ja struktuuris ning vaid hävinud majade kohtadele. 1998. aastal korraldati ülemiste liinide asjus rahvusvaheline arhitektuurikonkurss “Europan 5”, mille võitsid Soome arhitektid büroost A-Ratas.

Arhitektide visiooni kohaselt tuleks säilitada piirkonna miljööväärtuslikkus, rajades sinna madaltihedate ridamajade struktuuris korterelamu tüüpi hoonestuse, kus on mitut korrust läbivad korterid. Mereäärsed majad on madalamad, järk-järgult “kasvavad” majad trammitee suunas nii, et katuseterrassidelt oleks võimalik merele vaadata. Kogu elamuala nähakse jalakäijate tsoonina. Mere äärde peab jääma 50-meetrine avalik haljaskoridor koos liikumisrajaga.

Detailplaneering peaks prognoosi kohaselt lõplikult valmima 2006. aastal.

Kopli töölisasula kujunemine

•• Tallinna lahe ja Kopli tänava vahel paikneb töölisasula, mis ehitati kahes järgus aastatel 1913–1914 ja 1916–1917 (seoses laevaehitustehase mürsuosakonna ehitamisega).

•• Asulas paiknesid kahekorruseline, klassitsistlike detailidega paekivist haigla, puidust tuletõrjehoone, politseijaoskond, kirik-söökla, saun, kino ja elamud. Elamud on ehitatud tüüpprojektide järgi.

•• Töölisbarakid ehitati nn liinidele ning Sepa ja Kaevuri tänavale paralleelselt reastatud gruppidena. Need on kitsa keskkoridoriga kahekorruselised puumajad, igal korrusel 16 kööktoa tüüpi 12 m2 korterit.

•• Paremad on 18 meistrite elamut 3. ja 4. liinil: kahekorruselistes kivitrepikojaga puumajades on 12 korterit, mis koosnevad 18 m2 toast ja 17 m2 eluköögist.

•• Piirkonnas asub neli arhitektuurimälestist: Vene-Balti laevatehase politseijaoskond (1914), Vene-Balti laevatehase tuletõrjujate maja (1914), Vene-Balti laevatehase haigla (1914) ja Nikolai Imetegija kirik (1936).