Tartu-Jõhvi maantee kuulub Eesti kõrgeima seisunditasemega teede hulka. Majandusministeeriumi määruse järgi tähendab see muu hulgas seda, et teel tuleb teha ennetavat libedustõrjet: libedustõrje peab olema tehtud kogu sõidutee ulatuses, kui ilmaprognooside, teeilmajaamade andmete või muude selliste andmete põhjal on tõenäoline, et haardetegur väheneb. Ööl vastu esmaspäeva, kui Rannapungerja külas toimus veoauto ja liinibussi kokkupõrge, muutus maantee õnnetuspaigas libedaks teeilmajaamade andmete kohaselt eeldatavasti südaöö paiku. Ühe inimelu nõudnud ja mitu inimest haiglaravile sundinud õnnetus juhtus öösel kella ühe paiku. Libedustõrjet tegev teehooldusmasin jõudis maaneteele tund aega hiljem ehk öösel kella kahe ajal. Miks ei olnud teel tehtud seaduses nõutud ennetavat libedustõrjet?

Hea lugeja, anna SIIN teada, millistel Eesti maanteedel võib normaalsest libedusetõrjest vaid und näha!