Ränga bussiõnnetuse toimumiskohas eiratakse riiklikke libedustõrje nõudeid

 (153)

Politsei kinnitusel oli lätlasest bussijuhi elu nõudnud õnnetuse toimumispaigas tee libe. Ennetavat libedustõrjet seal ei tehta, ehkki peaks.
Politsei kinnitusel oli lätlasest bussijuhi elu nõudnud õnnetuse toimumispaigas tee libe. Ennetavat libedustõrjet seal ei tehta, ehkki peaks.Foto: Sergei Stepanov

Tartu-Jõhvi maanteele on juba viis aastat kehtinud rangeimad teehooldusnõuded, aga maanteeameti ja teehooldusfirma leping nendega ei arvesta.

Tartu-Jõhvi maanteel on viimase kahe nädala jooksul juhtunud kolm ränka õnnetust, neist kaks liinibussiga. Avariides on surma saanud üks inimene ja vigastada üle kümne. Kõigi kolme avarii puhul on tee olnud väga libe.

Tartu-Jõhvi maantee kuulub Eesti kõrgeima seisunditasemega teede hulka. Majandusministeeriumi määruse järgi tähendab see muu hulgas seda, et teel tuleb teha ennetavat libedustõrjet: libedustõrje peab olema tehtud kogu sõidutee ulatuses, kui ilmaprognooside, teeilmajaamade andmete või muude selliste andmete põhjal on tõenäoline, et haardetegur väheneb. Ööl vastu esmaspäeva, kui Rannapungerja külas toimus veoauto ja liinibussi kokkupõrge, muutus maantee õnnetuspaigas libedaks teeilmajaamade andmete kohaselt eeldatavasti südaöö paiku. Ühe inimelu nõudnud ja mitu inimest haiglaravile sundinud õnnetus juhtus öösel kella ühe paiku. Libedustõrjet tegev teehooldusmasin jõudis maaneteele tund aega hiljem ehk öösel kella kahe ajal. Miks ei olnud teel tehtud seaduses nõutud ennetavat libedustõrjet?

Hea lugeja, anna SIIN teada, millistel Eesti maanteedel võib normaalsest libedusetõrjest vaid und näha!

Edasi lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta artikkel
0.59 € Osta artikkel
Tutvu maksevõimalustega >>
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare