Eelmisel nädalal Helsingis toimunud Tallinna-Helsingi raudteetunneli töörühma kohtumisel rõhutati kaubaveo kõrval ka reisijateveo olulisust.

“Tunnel ei saa olla ainult kaupade veoks, vaid ka reisijate transportimiseks,” sõnas Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli Päevaleht Online’ile.

Ühendus läbi Pärnu või Tartu

Abilinnapea sõnul on praegu tunneliuuringute puhul oluline selle tulevane seos Rail Balticaga. “Muu hulgas muutub oluliseks, kumba linna hakkab raudteeharu läbima, kas Tartut või Pärnut,” ütles Mutli.

Niisama oluline on abilinnapea sõnul ka see, kus võiks potentsiaalne tunnel üldse paikneda. “Kas Pasilast Viimsisse ning kas Naissaare kaudu või mitte,” selgitas Mutli võimalusi.

Ehitus 20 aastat

Tunneli maksumusele saab Mutli sõnul hinnanguid anda pärast merepõhja geoloogilisi uuringuid. “Nagu varem teatatud, taotletakse tasuvusuuringu jaoks raha Interreg IV programmist,” lisas ta.

Kui projektile leitaks rahaline kate, jõuaks Helsingisse tulevikus 30 minutiga. Ehitus kestaks tõenäoliselt ligi 20 aastat.