Mina ei ole seadust rikkunud, seda tõendab ka tänaseks lennuametis läbi viidud teenistuslik juurdlus. Selliseid lube on väljastatud kogu aeg ja see toimub kooskõlas lennundusseaduse ja Euroopa ühiste lennundusnõuetega.

Tagamaad, miks mind või lennuametit seadusrikkumises süüdistatakse, on hoopis mujal kui üks tavapärane lennuluba, mis väljastati minu allkirjaga Pakker Aviole marutõvevaktsiini külviks. Ma olen lennuametis töötatud ajal hakanud vaatama üle lennufirmadele antud dokumentide õiguslikke aluseid ja see toob ebameeldivusi teatud lennundusringkondadele.

•• Kas olete läinud tülli viimastel aastatel lennuõnnetustega avalikkuses tuntuks saanud lennufirmaga ja seepärast püütakse teist vabaneda?

Kui ma kahe ja poole aasta eest lennuametisse tulin, siis tundusid mulle Enimexiga seotud asjad väga kahtlased. Ma hakkasin neid uurima – tõsi, ma teadsin, mida uurida, sest Eesti lennundus on liiga väike, et halvad asjad saaks maha vaikida. Ma ei saa paraku rääkida kõiki detaile, mis puudutavad Enimexi ja nende rikkumisi lennunduses. Kuid hetkel on Enimexiga seoses käimas kohtuasjad, millest mõnedel ma osalen tunnistaja-eksperdina. Kuna ma räägin kohtus valusat tõde, siis see häiribki paljusid inimesi. See võib olla üks põhjus minust vabaneda.

•• Tooge palun mõni näide.

Näiteks olen ma eksperdina kaasatud Kärdla lennuõnnetuse uurimisse. Ausalt, ma soostusin keskkriminaalpolitseiga koostööd tegema vaid heast tahtest ega osanud isegi karta, millisesse jamasse ma satun. Kui esialgu pidin ma olema allakukkunud lennukitüübi asjatundjana kohtueelse uurimise eksperdiks, siis nüüd pean ma ka kohtus eksperdina esinema. Teate, seal kohtus esitab kostja liiga palju ebaõigeid väiteid. Seda võivad kinnitada ka need inimesed, kes olid tol õhtul pardal. Neile ütlesid Enimexi inimesed otse: miks te üldse ronisite pardale?

•• Te olite ka Pakker Avio omanik. Kindlasti võtsite lenduritekoolituse ja kaubavedudega mõningatelt meestelt turuosa?

Kindlasti on ka selliseid inimesi. Kuid ega sel ajal, kui mina Pakker Avio omanikeringis olin, ei toonud see ettevõte mulle ühtegi senti sisse. Vastupidi. Kui ma lennuametisse tulin, müüsin oma osaluse maha, et olla võimalikult objektiivne ja neutraalne kõigi vastu. Praegu pole ma Pakker Avioga muud moodi seotud, kui vaid inspekteerin seal lendureid ja seda tööd teen ma ka teistes Eesti lennuettevõtetes. Muid seoseid mul Pakker Avioga pole.

•• Viimase viieteist aasta jooksul olete oma tegevusega eraäris või lennuametis astunud mõnele isikule varba peale ja nüüd on neil hing täis ja nad tahavad kätte maksta. Võtsin ma teie jutu õigesti kokku?

Jah. Kadedust on liiga palju. Ma pole lasknud mitmetel lennundusega seotud inimestel tegutseda nii, nagu nemad on tahtnud, ja sealt see tüli alguse sai. Kuid mina ei kavatse ise lennu-

ametist lahkuda, ehkki survet selleks avaldatakse nii mulle kui ka lennuameti peadirektorile. Ma ei tahaks jällegi detailidest rääkida, aga kui aeg on küps, siis ma usun, et sellest saab ka avalikkus teada. Uskuge, mul on väga palju asju, millest ma ei saa hetkel rääkida.

Uurimine rikkumisi ei tuvastanud

•• Eelmise nädala reedel kirjutas Eesti Päevaleht, et äsjane lennukilt marutõvevaktsiini külvamine tehti seadust rikkudes.

•• Nimelt kasutas lennufirma Pakker Avio lennutöödeks lennukit Cessna, mis pole Eesti seaduste kohaselt kantud lennuoperaatori sertifikaadile. Reedel ilmnes, et lennuloa antud lendudeks oli väljastanud lennuameti peadirektori asetäitja Rein Porro. Kuna Porro oli aastate eest ettevõtte Pakker Avio omanikeringis, vihjasid mõned ministeeriumi ametnikud, et toimunud võib olla ühe ettevõtte soosimine lennundusreegleid rikkudes.

•• Eile lõppes eelmise nädala lõpus algatatud teenistuslik juurdlus Porro tegevuse suhtes. Seaduserikkumist lennuameti peadirektor ei tuvastanud. Porro enda väitel tahab ministeerium temast vabaneda, aastate jooksul teatud lennundusettevõtjate ja poliitikute vahel tekkinud vastasseisu tõttu.