Tallinki navigatsiooni super-intendant Tanel Hinno kinnitas, et laev sai küll vigastuse vöörpiiki ning sinna tungis kuni kaheksakümmend kuupmeetrit vett, kuid laevale see vigastus ohtu ei kujutanud ning olukord polnud nii tõsine, et anda eetrisse hädaabikutsungit.

Tallinki juhatuse liige Kalev Järvelill ütles, et paanikat laeval ei tekkinud ning jälgiti kõiki ohutusnõudeid. Kohe pärast madalikule sõitu jagati laevas reisijatele infot ning paluti säilitada rahu. Samuti ei läinud laev voolukatkestuse tõttu pimedaks, sest avariivalgustus töötab sõltumatult. “Laeva vigastused polnud ohtlikud.

Samuti polnud vigastatuid reisijate ega meeskonnaliikmete hulgas Küsimus oli ainult rauas,” ütles Järvelill.

Kolm tundi hiljem suutis laev omal jõul madalikult pääseda, misjärel suundus ta Kappelskäri, kus reisijad said soovi korral minna kas tagasi kaldale või asuda ümber samas piirkonnas viibinud parvlaevale Vana Tallinn.

Vigastusi hinnatakse Soomes

Eile hommikul alustas laev omal jõul teed Naantalisse, kus hinnatakse aluse vigastusi.

Tallinki superintendant Tanel Hinno rääkis, et Regina Baltical on rikkeid varemgi ette tulnud. “On tulnud ette erinevaid tehnilisi rikkeid, kuna tegu on ikka juba üle 20 aasta vanuse laevaga.”

Esimesed teated intsidendist sai Eesti ja Rootsi avalikkus laeval viibinud inimestelt telefoni vahendusel.

Kalev Järvelill tunnistas eile firma tehtud vigu info toomisel avalikkuse ette, põhjendades seda adekvaatse info vähesusega. “Et mitte tekitada paanikat, peab olema piisavalt infot,” põhjendas Järvelill fakti, et ametlik teade õnnetuse kohta läkitati meediakanalitele ning Eesti veeteede ametile alles kaks tundi pärast õnnetust.

Kuna Regina Baltica sõidab Eesti lipu all, vastutavad õnnetuse uurimise eest Eesti ametivõimud.

Veeteede ameti mereõnnetuste juurdluse ja meresõidu-ohutuse arenduse osakonna juhataja asetäitja Ants Ärsis rääkis, et õnnetuse uurimist hakkab juhtima tema ametkond, kuid kõigepealt oodatakse ära asja-osaliste ettekanded juhtunu kohta. “Me ootame ära kapteni ettekande ja ülevaate laeva vigastustest ja seejärel võtame juurdluse enda peale.”

Sten Anderson Rootsi veeteede ametist kinnitas, et kuna juhtum leidis aset Rootsi rannikuvetes, kavatsevad ka nemad uurimisest osa võtta. “Me oleme uurimise käigust väga huvitatud.”

Kalev Järvelill ütles ka, et vahejuhtum Regina Balticaga mõjub halvasti firma mainele, sest täpselt 11 aastat tagasi hukkus samal liinil Estonia.

Madalikule sõit

Suundumine Kappelskäri

•• 18.38 – Regina Baltica väljub Stockholmist.

•• Laeva pardal on 373 reisijat ja 167 meeskonnaliiget.

•• 22.32 – laeval tekib osaline voolukatkestus. Generaator nr 1 lülitub välja, tööle jääb generaator nr 2. Peamasinad lülituvad osalise voolukatkestuse tõttu välja, kuna töötav generaator

ei taga vajalikku pinget.

Mõlemad generaatorid käivitatakse uuesti.

•• 22.35 – veesatakse ankur.

•• 22.36 – laev sõidab madalikule.

•• 22.39 – juhtunust teatatakse Rootsi ametivõimudele.

•• 22.40 –reisijatele teatatakse madalikule sõidust. Teateid edastatakse seejärel

regulaarselt.

•• 22.42 – esmane info laevalt Tallinki.

•• 0.20 – Regina Baltica pardale tuleb loots. Kapten kinnitab Tallinkile, et reisijad pole ohus.

•• 1.34 – Regina Baltica sõidab madalikult ära ja suundub Kappellskäri sadamasse.

•• 2.18 – Regina Baltica saabub Kappelskäri sadamasse.

•• 2.28 – reisijad hakkavad liikuma laevale Vana Tallinn.

Allikas: Tallink