“Tartu Ülikooli kliinikumi lastehaigla fond kogub lastefondi nime all endale raha, tehes seda jubedate võtetega,” ütles Eesti Lastefondi juhataja Sirje Grossmann-Loot.

Lisaks eetilisele libastumisele on tema sõnul tegu otsese reklaamiseaduse rikkumisega. “Raadiojaamades kõlab: iga kroon aitab, annetage lastefondile. See on eksitav, sest meie organisatsioon pole antud kampaaniaga kuidagi seotud,” märkis Grossmann-Loot.

LAPSE KAOTANUD ISA HÄIRITUD. Aprilli algusest on lastefondi juhataja vastu võtnud ‰okeeritud inimeste telefonikõnesid. “Mulle helistas üks mees ja küsis, et kas teie olete need mustad plakatid tellinud? Mees ütles, et neid nähes taaselustus temas kogu see valu, mida ta koges siis, kui ta kaotas oma lapse,” rääkis Grossmann-Loot. “Lapse surmaga seotud plakatid ei tohiks üleval rippuda. Need mõjutavad hingeliselt raskelt väga paljusid inimesi.”

Lastefondi juhi sõnul on kõik tuttavad talle taolist rahakogumist ette heitnud. Kui selgus, et reklaami taga on hoopis Tartu Ülikooli kliinikumi juurde loodud lastefond, võttis Grossmann-Loot fondi esindajatega ühendust. “Palusin, et nad reklaamist lastefondi nime välja võtaksid ja tuleviku nimel ka oma Internetiaadressist loobuksid,” lisas ta.

Kolmapäevasel kohtumisel teatasid Tartu Ülikooli kliinikumi lastefondi tegevjuht Piret Roos ja fondi nõukogu liige Jaan Kelder, et ei kavatse kampaaniat lõpetada ega nime muuta.

“Mulle vastati, et kampaania läheb väga hästi ja raha koguneb ilusti,” sõnas Grossmann-Loot. “Kahe organisatsiooni kultuuris on suur vahe – nende oma asutati 2000. aasta novembris, meie oleme 13 aastat vanad.”

Piret Roosi sõnul on Eesti Lastefondi juhtide süüdistused alusetud, sest reklaamides on viide ülikooli kliinikumile olemas. “Kellelgi Eestis ei ole õigus patenteerida sõna lastefond. Aga oleme probleemi teadvustanud. Me ei taha konflikti ega soovi kellegi mainet kahjustada,” märkis Roos.

TÜLITSEJAD OTSIVAD KOMPROMISSI. Järgmisel reedel koguneb kliinikumi lastefondi nõukogu, et otsida kompromissi. Juhul, kui raha on koos, võidakse langetada otsus kampaania varasema lõpetamise kohta. Kaalumisele tuleb ka küsimus Internetiaadressi muutmisest, selgitas Roos.

Tema sõnul arvestati sellega, et reklaam ei saa kõigile meeldida ja sunnib seisukohta võtma. “Minuga on ühendust võetud ja oleme rahulikult rääkinud. Inimesed saavad esimesest ehmatusest üle ning soovivad edu,” rääkis Roos.

Roosi väitel on nii reklaamiagentuur kui ka kõik meediakanalid osalenud kampaanias tasuta. “Maksma läksid ainult Poolas trükitud plakatid, selleks tuli 20 000 krooni sponsoritelt,” lisas ta.

Peatselt emaks saav Reformierakonna poliitik Maret Maripuu ütles, et suhtub reklaami kaheti. “Kui ma lehe lahti löön ja sellist pilti näen, siis loomulikult pole tunne hea. Igasugused hirmud tulevad peale,” rääkis Maripuu. “Teisest küljest on asja eesmärgiks saada juurde elustamislaudasid, mis aitavad laste elusid päästa.”