„Kindlasti on tänavu kergem kui eelmisel aastal, sest õpetajatele on tehtud palju koolitusi ja ka materjale on veidi rohkem, ent seda pole piisavalt,” märkis emakeele õpetajate seltsi juhatuse esimees Aime Klandorf.

Harjutusmaterjali vähesust möönis ka prantsuse lütseumi eesti keele õpetaja Anneli Oidsalu, kelle sõnul jäi vajaka eelkõige pädevatest luge­misharjutustest. „Normaalse inimese kombel enam lugeda ei saagi, ilma et mõtleks, et äkki see tekst sobiks õpilastele harjutamiseks,” naeris ta. „Ja ainult tekstist ei piisa, selle jaoks on vaja ka õigeid küsimusi küsida, mis oleks õpilastele piisavalt keerulised, aga ka võimete­kohased vastata.”

Muutub järjest raskemaks

Hoolimata õppematerjalide vähesusest on Oidsalu uue eksami tuline pooldaja ja kirjandit tagasi ei igatse. „Enne oli võimalik kirjand lihtsalt pähe õppida, ent lugemisülesanne näitab, et sa saad tekstist aru, ja ka seda, et suudad vastata täpselt sellele, mida sult küsitakse. Seda pähe õppida pole võimalik,” selgitas ta.

Samal ajal, kui abiturendid ragistavad ülikooli astumiseks riigieksamitel ajusid, pole selge, kas juba järgmisel aastal seda sellisel kujul üldse vaja on. Nimelt on käsil põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmine, milles määratakse ka riigieksamite edasine funktsioon.

(Lugu jätkub)