Katte mahapanekuga tehakse Ruhnu lennurajal algust 1. mail, mil lõpeb kuni sügiseni lennuliiklus ning saarele saab vaid meritsi. Kuna saare lennurada asub osaliselt metsa vahel, pannakse kate pikemalt maha kui Kihnus, 600 meetri ulatuses ja 20 meetri laiuselt, kirjutab ajaleht  Meie Maa.

AS Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktori Andres Taimla sõnul on firma seoses Ruhnu lennuraja plastkattega välja kuulutanud kolm hanget. Kes hakkab katet saarel paigaldama, selgub reedel. “Ehitame välja ka ruleerimistee ja perrooni, mis samuti kaetakse sama materjaliga. Lennuohutuse parandamiseks on plaanis korda teha ka lennuraja ots,” ütles Taimla. Plastkate tuuakse Eestisse Saksamaalt veokitega. Kokku kulub Ruhnu lennuraja katmiseks kümme veokitäit plastkatte detaile. Uue katte peaks lennurada saama 15. juuniks.

Plastkatet on Ruhnu vaja, kuna lennurada muutub kaks korda aastas kasutamiskõlbmatuks. Lennukid ei saa pehmel, heinamaad meenutaval rajal maanduda ega õhku tõusta. Peamiselt tuleb selline olukord ette sügisesel sademeteperioodil ja kevadel maapinna sulades.

Kihnus paigaldati kate lennurajale sügisel. Selle tulemusena ei haakunud katteplaadid piisavalt. “Tarne tähtaeg hilines 38 päeva. Kihnus pidime tegema uue drenaaži, mida Ruhnus uuringute järgi vaja pole,” lausus Taimla.