Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk ning Fiskerstrand BLRT juhid Rolf Fiskerstrand ja Johannes Alme kirjutasid täna üleandmisdokumentidele alla Norras Fiskerstrand Verft laevatehases. „See on Väinamere jaoks suur päev – uue laevastiku ehitamise suurprojekt on eduka lõpuni jõudnud ning kõik kolm laeva käes. Kui Hiiumaa nüüd koju jõuab, on uus ajastu Väinamere reisiliikluses käes,“ lausus Tõnis Rihvk.

Reedel kantakse Hiiumaa Eesti Vabariigi laevaregistrisse ja masti heisatakse sini-must-valge lipp. Kaptenid Ain Pulk ja Tõnu Kreos meeskonnaga toovad oma laeva seejärel koju. Väinamerele jõudmiseks kulub umbes neli ööpäeva, Hiiumaa esimeseks maabumiskohaks saab Rohuküla sadam.

Heltermaa-Rohuküla liinil teeb Hiiumaa oma esimesed reisid kohe, kui vajalikud load on käes, parvlaev Muhumaa siirdub samal ajal dokki korralisse hooldusesse. Hiiumaa võtab oma esimestel päevadel üle nii-öelda teise graafiku ning teenindab hommikusi ja õhtusi reise, põhigraafikut sõidab seni parvlaev Ofelia. Nii saavad laev ja meeskond enne põhigraafiku ülevõtmist end liinile sisse elada.

Hiiumaa valmimine tähistab ühtlasi Saaremaa Laevakompanii 1,4 miljardi krooni suuruse laevaehitusprojekti lõppu, mille raames valmib kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliseks liikluseks. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa kahe miljardi kroonini.