„Meil on õigus loobuda säärase kahtlusega (seagripi – toim.) reisijate pardale võtmisest. Juhised kuidas käituda tulevad meile tervisekaitseinspektsioonilt, kes saab need WHO-lt,“ rääkis Estonian Airi kõneisik Triin Tammert Päevaleht Online’ile.

Ta nentis, et kuna Estonian Airile osutab reisijate lennule registreerimise teenust Tallinna Lennujaam (Tallinn Airport GH), siis puutuvad just selle firma töötajad esimesena reisijatega kokku.

„Seagripist, selle levikust ning sümptomitest on kõiki töötajaid informeeritud,“ kinnitas Tallinna Lennujaama käitlusdirektori asetäitja Silver Luik.

Ta lisas, et teadaolevat pole Tallinna lennujaamas veel ühtegi potentsiaalset seagripi põdejat tuvastatud.

„Firmad teevad omad ettekirjutused teenindavale personalile. Tallinna Lennujaam ei keeldu ühegi reisija teenindamisest, kuid lennufirma võib keelduda neid pardale võtmast,“ ütles Luik.

Seega teeb lõpliku otsuse inimese pardale lubamise kohta ikkagi lennufirma. Mingisugust meditsiinilist lauskontrolli lennujaamas siiski ei toimu.

Haiguse sümptomid on inimestel tavaliselt sarnased hooajalisele inimeste gripile: palavik, haiguse äkiline algus, millega kaasnevad hingamisteede sümptomid, samuti võib esineda kõhulahtisust.

Tallinna Lennujaamas on üles pandud ka infotahvlid, mis tutvustavad seagripi sümptomeid. Samuti jagatakse eesti-, vene-, ning inglisekeelseid voldikuid, mis haiguse kohta teavet annavad.

Estonian Airi kõneisik Triin Tammert ütles, et kui lennuki meeskonnal tekib õhus olles kahtlus, et pardal on seagrippi põdev isik, siis jätkub ühekordseid ninamaske kõikide reisijate jaoks.

Samuti on lennuki meeskonna tarvis olemas spetsiaalsed maskid ja ülikonnad.

Seni pole ühelgi Estonian Airi lennul reisijatel seagrippi kahtlustatud.

Seagripis inimesi otsustas pardale mitte lubada ka Soome rahvuslik lennufirma Finnair.