Mitmetasandiliseks ehitatakse Tallinnas Nõmme ning Pääsküla ülesõidukoht Pärnu maanteel, Tartus Näituse tänaval, Rakveres Võidu tänaval, Tapal Ambla maanteel ja Valgejõe puiesteel ning Keilas Ülesõidu tänaval. Lisaks ehitatakse Tartus kahetasandiliseks kas Betooni tänava või Aardla tänava ülesõidukoht.

Tartu abilinnapea Anto Ili ütles, et Näituse tänava üle-sõidukohale tunneli ehitamine on otsustatud.

“Betooni ja Aardla tänava puhul tuleb ära oodata analüüsid, kumb oleks mõttekam,” rääkis Ili. Tema sõnul otsustas linnavalitsus kümmekond aastat tagasi, et mõistlikum oleks ülesõidukoht kahetasandiliseks teha Aardla tänaval, kuna seal on liiklus tihedam, ent praeguseks võib seis olla muutunud. “Betooni tänav on rajatava Tähtvere silla üks tähtsamaid pealesõiduteid,” ütles Ili.

Raha Euroopast

Abilinnapea lisas, et linn lihtsalt ei jõua kõiki kolme ülesõidukohta korraga ümber ehitada. “Tõsiseid infrastruktuuriobjekte, kuhu investeerida, on küllaga. Näiteks Ringtee sild ja Vabaduse sild ning ringteele on peale- ja mahasõite ka vaja teha.”Praegu otsib raudteeinspektsioon riigihankega ettevõtet, mis pakuks välja sildade ja tunnelite ehitamise tehnilised lahendused ja projektid. Millal tunnelite või sildade ehitamiseks läheb, ei osanud inspektsiooni arendusosakonna juhataja Raigo Uukkivi veel öelda. “Kõigepealt tuleb ülesõidud projekteerida ja saada positiivne rahastamisotsus Euroopa ühtekuuluvusfondist,” ütles ta.

Kuna tunnelite ja sildade ehitamist rahastab nelja viiendiku ulatuses ühtekuuluvusfond, oli Uukkivi sõnul uute ülesõidukohtade valiku üheks tingimuseks, et need peavad asuma üle-euroopalisel raudteevõrgustikul. “Teised kriteeriumid olid liik-   lusintensiivsus ristumiskohal ning kohaliku omavalitsuse soov ja võimelisus tagada projekti    elluviimiseks vajalik omafinantseering,” rääkis Uukkivi.

Lõpliku otsuse ettevõtmise rahastamise kohta peab langetama Euroopa Komisjon pärast projekteerimisfaasi lõppu järgmise aasta sügisel.