BUSSILIINE TULEKS PIKENDADA. Autobussikoondis analüüsis olukorda ja teeb ettepaneku pikendada 61. liini Järve haiglani. Sellega ühendatakse Mustamäe haiglad, polikliinik ja politsei ja hõlmatakse Kristiine linnaosa sealse Järve Haigla kui olulise taastusravikeskusega, mida külastavad nii Mustamäe kui Õismäe elanikud.

Akadeemia tee tööstuspiirkonnas ja Pärnu maanteel töötavatel inimestel puudub praegu võimalus Õismäelt otse tööle jõudmiseks. Lahendusena näeks TAK bussiliinide 23, 23A ja 36 pikendamist Kadaka dispetšerpunktist mööda Akadeemia tee pikendust Õismäele, mis lisaks avaks õismäelastele ka seni puuduva otseühenduse bussijaamaga.

Katsetada võiks alguses ühe liiniga ja kui liinipikendus ennast õigustab, võiks Õismäele pikendada ka ülejäänud Kadaka dispet?erpunktis lõpetavad liinid. Ettepanekule pikendada 36. ja 61. liini on TAK saanud linnalt positiivse seisukoha.

BUSS ODAVAM KUI TROLL. Linnavalitsuse andmetel maksab ühe kilomeetri trolliliini rajamine miljon krooni ja liini ülalpidamine 5 miljonit aastas. Kui ühe trolliliini pikkuseks arvestada 8 km, millest 1,6 km kattub olemasolevatega, maksab puuduva osa rajamine 6,4 miljonit. Seega moodustab trolliliini rajamine ja hooldus esimesel aastal 11,4 ja edasi iga aasta 5 miljonit, millele lisandub liinitöö maksumus sõltuvalt sõidukite arvust ja liinikilomeetri hinnast. Kahe liini korral summa kahekordistub.

Meie arvutused näitavad seevastu, et bussiliinide 16, 27 ja 33 intervallide tihendamine ühe bussiga, liinide 23, 23A ,36 ja 61 pikendamine ja tihendamine ühe bussiga maksaks kokku 5,7 miljonit aastas. Selle eest on võimalik lahendada järgmised probleemid:

• ühendatakse Mustamäe Haigla, Lastehaigla, Mustamäe Polikliinik, Lõuna Politseiosakond ja Kristiine linnaosa koos Järve taastusravihaiglaga (61)

•Õismäe linnaosa saab otseühenduse bussijaamaga (23 ja 23A)

•Mustamäe tööstuspiirkond saab otseühenduse Õismäega mööda Akadeemia tee pikendust (23, 23A ja 36)

• tihendatakse ülekoormatud liinide intervalle (16, 27, 33 ja 61)

• vähendatakse teiste liinide koormust, kuna sõitjad hajutatakse korrigeeritud liinide vahel.

Kui Mustamäe ja Õismäe elanikel on soovitusi, mida siinkohal pole osatud arvestada, palume avaldada oma arvamust.