“Pauk oli nii tugev, et tramm lendas rööbastelt maha, teisest trammiteest otsaga üle kõnniteele välja,” rääkisid pealtnägijad. Trammid seisid pärast õnnetust kolm tundi kogu sellel lõigul.

“Õnnetuses oli süüdi ilmselt mõni tähtis tegelane. Trammipargi revidentidele öeldi, et neil pole tema nime vaja teada,” oli dispetðer nördinud. Ometi pidi poolteisetonnine BMW arendama meeletut kiirust, kui raske trammi nii põhjalikult rööbastelt tõukas. Isegi järgmisel päeval olid kokkupõrke jäljed selgelt asfaldil näha.

Õnnetusauto, 500 seeria BMW numbriga 835 ANV, maksab uuena rohkem kui pool miljonit krooni. Roolis istus mobiiltelefonide müügiga tegeleva ettevõtte Esmofon Grupi üks juhte Kalev. Tema perekonnanime keeldus firma avalikustamast.

Trammipargi liiklusohutusjuhataja Suule Koha sõnul läheb trammi remont maksma vähemalt 10 000 krooni. “Auto juht oli minu teada kaine,” ütleb Koha. Õnnetuse põhjuste uurimisega tegeleb politsei. “Ma ei tea, kes on süüdi,” raiub Kalev. “Komisjon on liikluspolitseis alles kahe nädala pärast, siis selgub. Mina sõitsin igal juhul alla 30 kilomeetri tunnis, sest olin hetk varem peatunud ja jalakäijad üle tee lubanud. Tuleks trammijuhilt küsida, miks ta rööbastelt maha sõitis - pole võimalik, et 600 kilo kaaluv auto sellise kiiruse juures 20 tonni kaaluva trammi eest lükkab.”

Koha sõnul oli samas paigas õnnetus ka paar aastat tagasi. Siis lendas tramm rööbastelt vastu puud. Õnneks ei saanud toonagi keegi vigastada.

Tarmo Michelson