SLÕL: Maailma üht kallimat automarki Ferrarit on Eestis kolm
Maailma üht kallimat automarki - Ferrarisid - on Eestis kolm: 1985 valmistatud punane kupee Ferrari Testarossa, 1997. aastast pärit sinist värvi lahtine F355 ning 1998 tehtud samuti lahtine, kuid punast värvi F355. Autoregister kahjuks omanikke ei avalda. Samas on SL Õhtulehele teada, et kõige vanema Ferrari tõi Eestisse keegi Merle Piikov, kes mõned aastad tagasi elas veel Tartumaal Laeva vallas, kuid on nüüd vallasekretäri sõnul Tallinna kolinud. Piikoviga ei õnnestunud kahjuks kontakti saada, seega pole ka teada, kas Testarossa veel praegugi tema omanduses on.
Sinise Ferrari omanik on investeerimispankur Rain Lõhmus, kes on väitnud, et tema sõiduk maksis veidi alla 2 miljoni krooni. Lõhmus kinnitas, et ta pole oma Ferrarit kuigi tihti kasutanud: “Olen sellega sõitnud vaid suvel, kui ilm on ilus.”
Kõige uuema Ferrari tõi Eestisse OÜ Mailtec, mille osanikeks on ühispankur Margus Kangro ja Kalevi juhatuse esimees Oliver Kruuda. Mehed ise on ajakirjanduse veergudel väitnud, et nad olid maksnud Ferrari eest alla 1,5 miljoni krooni. Mailteci juhatuse liige Mati Tusov väitis, et tema juhitava osaühingu bilansis mingit Ferrarit küll ei ole. Ka ei õnnestunud eile saada Kangro või Kruuda kinnitust, kas Tallinna Piimatööstuse garaaþis peidus hoitud Ferrari veel neile kuulub.
Kõige kallimad Ferrarid - F512 ja F50 - peaksid aga eestlastest kuuluma riigivanema pojale Heldur Tõnissonile, kes 1997. aasta augustis neid ka Tallinna Raekoja platsil rahvale vaatamiseks välja pani. F50 hind peaks uuest peast ulatuma üle 10 miljoni krooni.
Vanahärra ise pidavat praegu viibima valdavalt Ameerika Ühendriikides, kust ta aeg-ajalt ka Euroopasse visiite teeb.
Tänasel pressikonverentsil avalikustab autoregister ka muud Eesti teedel liikuvad eksootilised sõidukid ning kõige levinumad automargid.
Peeter Raidla