Kui keegi ütleks meile, milline see üleliigne keelumärk on, siis võtaksime selle kohe maha. Põhiliselt on märgid sellepärast väljas, et politsei ei saa muidu sõidukijuhte korrale kutsuda. Jah, märke on väga palju, aga Tallinnas on ka väga tihe tänavavõrk. Küll on meil liiga palju reklaamplakateid ja mittevajalikke viitasid.

Harva Tallinnas sõitvad autojuhid ütlevad, et tundmatute firmade reklaamviidad segavad oluliselt liiklemist.

Tihti see silt ei ütle mulle, millega firma tegeleb, aga tegevusalasid ei tohi panna, sest see on reklaam. Kaalume väga, mida on vaja. On vaja teada, kus asub haigla. Vaja on teada, kus asub autoremonditöökoda. On võib-olla vaja teada, kus asub hotell. Kus on postkontor, lennujaam ja sadam. Vähe on ka neid viitasid, mis juhataks inimese linnast läbi. Ka Tallinna mitte tundev juht peab hakkama saama. Tallinna tundev juht ei pane reeglina uusi märke tähele.

Kas linnal on nimekiri, kus tuleks hakata viitu maha võtma?

Nüüdse valimisreklaami paigaldamist ei kippunud meiega keegi kooskõlastama. Näiteks Carmen Kass oli riputatud Taksopargi ristmikule trollitulpade otsa. Reeglite vastu see reklaam ei eksinud, see tõesti oli mõne teega paralleelne.

Reinsalu oli paralleelselt Pärnu maanteega, aga kui autojuht tuli Liivalaiast, siis mõnigi luges plakatit, vaatas ilusat poissi ja magas maha foorisignaalid. Ristmikel ei tohiks olla ühtegi plakatit, mis eksitab. Meil on prügikastide reklaamid levinud, kus millegipärast püütakse kasutada liiklusmärgi kujuga elemente. Keegi ei saa aru, on see siis kehtiv märk või ei.

Mida arvate riigimetsa majandaja RMK reklaammärkidest, kus seisab “Mine metsa”?

Keegi ei taha sellest aru saada, et selle sildi või plakati või reklaami lugemine nõuab aega ja tõmbab juhi tähelepanu eemale põhitegevusest. Hetkeline tähelepanu kõrvalejuhtimine võib kaasa tuua õnnetuse.

Kas mõni autojuht on esitatud linnale kahjunõude ja toonud põhjuseks, et jäi reklaami lugema?

Keegi ei taha ju tunnistada, et oli tähelepanematu. Kui tagant otsa sõidab, siis süüdistab ikka eesliikujat. Omal ajal rääkis juba Kirill Teiter, et kevadel sagenevad tagant otsasõidud, sest autojuhid jäävad tüdrukute jalgu vaatama.

Kuidas kavatsete linna märgimajandust korrastada?

Kõike saab paremaks teha. Kui keegi leiab, et märke on ülearu, andku teada. Mina ei tea praegu ülearuseid märke. Meie ei ole huvitatud liigsete märkide ülespanekust, sest iga ülespanek maksab midagi ja raha on vähe.

On ka selliseid kohti, kust juba teisel päeval märgid kaovad. Eriti Pirita ja Lasnamäe piiril. Praegugi lahendame Pirita silla alla sõitmise küsimusi… Betoontõkised kistakse džiibiga eest ära. Omaette põnev on ju panna tross ümber ja tõkis ära sikutada. Pirita parkmetsas tõmmatakse märgid ära. Betoon pole veel jõudnud kivistuda, kui asjatundjad loksutavad natuke ja pärast on juba lihtne märk minema viia.