-Eesti saab saastekvootide vastu elektriautode laadimise võrgustiku ja elektriautod sotsiaaltöötajatele. Kuidas iseloomustada konkreetset Mitsubishi elektriautot?

Eks ta ole korralik auto. Avalike spetsifikatsioonide järgi võimaldab kuni 160 kilomeetrit läbisõitu, kiirlaadimisjaamades saab 30 minutiga akud laetud. Ainukesed probleemid, mis võivad tekkida on seotud talvega. Talvel kahaneb umbes 40 protsenti läbisõidust, kuna salongi tuleb kütta elektriga.

-Majandusminister Juhan Parts nentis eile, et tegemist on paljuski eksprimentaalprojektiga. Kas see oli õige, et Eesti sellise otsuse vastu võttis?

Kindlasti on see positiviine, kuid mul tekkis mitmeid tehnilisi küsimusi seoses laadimisvõrgustikuga. Loodame, et ministeerium konsulteerib ka elektriautode kasutajatega ja ZEV Motorsiga, kes antud vallas kõige rohkem kompetentsi omab, enne kui püsivad lepingud alla kirjutatakse.

Seal on mõningaid asju, millega võib mööda panna ja mõningaid asju, millega võib projekti teha tõsiselt innovaatiliseks.

-Palju on Eestis praegu elektriautosid kasutuses?

Kümmekond.

-Miks nii vähe?

Elektriauto on väga uus asi, mis nõuab muutust mõtlemises. Selle tasemeni läheb veel natukene aega, et elektriauto oleks sama universaalne kui bensiiniga sõitev auto, millega saad sõita maale või diivanit vedada.

-Kui palju võib olla elektriautosid Eestis kümne aasta pärast?

Neid on väga palju, kuid tundub, et neid ei ole ikkagi veel piisavalt. Nafta hind tõuseb, seoses nõudluse pideva kasvuga see trend jätkub. Elektriautod on kõige lühem tee naftaorjusest vabanemiseks. Eestis võib olla 2021. aastal 100 000 elektriautot.

-See on päris suur number, on see ikka realistlik?

Seda kasvu võib võrrelda interneti plahvatusliku levikuga. Mina liitusin internetiga 1996. aastal, mil veebilehed olid üsna uus nähtus. Eestis oli väga vähestel firmadel veebilehti ja internet oli üldse väga marginaalne.

Kümne aastaga toimus aga selline kasv, et kõik kasutasid internetti ja kui firmal ei olnud kodulehte, siis teda praktiliselt ei olnudki enam olemas.