Eks ta ole korralik auto. Avalike spetsifikatsioonide järgi võimaldab kuni 160 kilomeetrit läbisõitu, kiirlaadimisjaamades saab 30 minutiga akud laetud. Ainukesed probleemid võivad tekkida seoses talvega.

•• Kas see oli õige, et Eesti sellise otsuse vastu võttis?

Kindlasti on see positiivne, kuid mul tekkis mitmeid tehnilisi küsimusi seoses laadimisvõrgustikuga. Loodame, et ministeerium konsulteerib ka elektriautode kasutajate ja ZEV Motorsiga, kellel on antud vallas kõige rohkem kompetentsi, enne kui püsivatele lepingutele alla kirjutatakse.

Seal on mõningaid asju, millega võib mööda panna, ja mõningaid asju, millega võib projekti teha tõsiselt innovaatiliseks.

•• Kui palju on Eestis praegu elektriautosid kasutuses?

Kümmekond.

•• Miks nii vähe?

Elektriauto on väga uus asi, mis nõuab muutust mõtlemises. Selle tasemeni läheb veel natukene aega, et elektriauto oleks sama universaalne kui bensiiniga sõitev auto, millega saad sõita maale või diivanit vedada.

•• Kui palju võib olla elektriautosid Eestis kümne aasta pärast?

Nafta hind tõuseb ja seoses nõudluse pideva kasvuga see trend jätkub. Elektriautod on kõige lühem tee naftaorjusest vabanemiseks. Eestis võib olla 2021. aastal 100 000 elektriautot.

•• See on päris suur arv, on see ikka realistlik?

Seda võib võrrelda interneti plahvatusliku levikuga. Mina liitusin internetiga 1996. aastal, mil veebilehed olid üsna uus nähtus.

Kümne aastaga toimus aga selline kasv, et kõik kasutasid internetti ja kui firmal ei olnud kodulehte, siis teda praktiliselt ei olnudki enam olemas.