Lisaks sellele, et krutskimees Branson on meedia lemmiklaps, on tal ka anglosaksi äriringkondades fanaatiline järglaskond. Miks rääkis paljunäinud kuulsus just meist, aga mitte mõnest teisest ettevõtmisest? Paraku on paljud, eriti traditsioonilised ärid üsna igavad. Neil puudub oma lugu ning oma eesmärk, mis küündiks kaugemale soovist natuke raha teenida. Start-up’id on aga teinud 100% panuse innovatsioonile. Nad usuvad, et tulevikus näeb maailm välja teistsugune ja on loodetavasti ehitatud nende loodud uutele tehnoloogiatele.

Pangad koorisid

Igal endast lugupidaval revolutsionääril peab olema visioon ja lugu, mis teda määrab. TransferWise’i lugu on näiteks korralikest inimestest, kes ei leppinud sellega, et pangad nende valuutamaksetelt poolsalaja rasvase koore koorisid. Skype’i lugu oli lastelastest, kes saavad nüüd tasuta arvutis oma vanavanematega rääkida.

Kui oled loonud uuendusliku toote, millel on mõjuvad põhjused, miks inimesed peaksid seda kasutada tahtma, siis kuidas ikkagi oma sõnum massideni tuua? Kuidas jutt levima panna? Loomulikult ei juhtu see iseenesest.Vanasti liikus informatsioon vaid tele, raadio ja ajalehtede vahendusel. Kui sind polnud teles, siis sind polnud olemas.

Täna liigub kogu vajalik informatsioon Twitteris ja Facebookis. Kui sinu revolutsioonilisest tootest seal ei räägita, siis ei ole sa piisavalt huvitav.

Ka meie näeme, et meie teenuse kohta ilmunud lood BBC-s, Telegraphis ja Financial Timesis on töötanud hästi meie teenuse usaldusväärsuse tõstmiseks laiemas üldsuses. Uusi kasutajaid on sealtkaudu tulnud väga vähe, kui võrrelda sotsiaalmeediast, foorumitest ja blogidest tulnud klientide hulgaga.

100 külastajat sekundis

Meie üks esimesi suuremaid pressialaseid saavutusi oli üle poole lehekülje pikk artikkel Saksa suurimas lehes Frankfurter Allgemeines. Sel päeval saime oma veebisaidile Saksamaalt 100 külastajat. Aga kui mõni meie blogipostitustest on jõudnud Hacker Newsi (tehnoloogiauudiste veebilehekülg – toim), tuleb meil teenindada umbes 100 külastajat sekundis.

Tänapäeval räägivad inimesed palju rohkem kui vanasti. Nad räägivad internetis otse teiste inimestega, toimetamata, vahetult. Kas su ettevõtte lugu on selline, mida su kasutajad tahaksid oma sõpradele rääkida?

Kui start-up’il on järgijad ja selle keskne missioon on paika loksunud, siis tasub mõelda, mida ägedat võiks veel teha, et kasutajad ja arvamusliidrid sellest räägiks.

Tasub luua tooteid ja kampaaniaid, mis inimestele korda lähevad ja millest tahetakse oma sõpradele rääkida ning koju emale kirjutada. Kui sa teed kampaania, mis on tõeliselt tähendusrikas, on valmis sellele oma õla ja nime alla panema Bransonid ja Zennströmid (Skype’i kaas-asutaja – toim), keda teatakse juba varemalt ägedate asjadega seostada.

Eesti Päevalehes ilmub artiklisari TransferWise’ist, kus Eesti ühe hoogsama start-up’i looja räägib sellest moodsast ettevõtlusvormist.


Küsimused ettevõtjale

••Mis on su missioon? Kuidas see inimestele korda läheb?

••Kes on sinu kasutajate jaoks arvamusliidrid? Kas nemad juba kasutavad su toodet?

••Kas su kampaaniates on sisu? Või on see lihtsalt reklaam?