Taavi Aas vastuseks The Guardiani kriitikale: Reidi tee pole mingi kiirtee!

 (92)
Taavi Aas Gonsiori tänava remonti kontrollimas
Taavi Aas Gonsiori tänava remonti kontrollimasFoto: Jaanus Lensment

Eile ilmus Suurbritannia ajalehes The Guardian linnaplaneerimisvigadest rääkiv artikkel pealkirjaga "See mereäär vajab kiirteed". Soome majandusteadlane Timo Hämäläinen toob seal välja Tallinna rannajoonele rajatava Reidi tee kui hoiatava ja rumala näite, kuidas linna rannajoont ei tohiks ülejäänud linnast autoteega ära lõigata.

Soome urbanist Timo Hämäläinen eksib Tallinna linnapea Taavi Aasa sõnul Reidi teed läbivalt kiirteeks nimetades. Aas peab Reidi teed hoopis inimsõbralikuks ja moodsaks lahenduseks, mille abiga muutub Tallinn jalakäija jaoks üha sõbralikumaks.

"Tulevasel Reidi teel hakkab olema maksimaalne sõidukiirus 40 kilomeetrit tunnis, mis ei anna kuidagi kiirtee mõõtu välja. Sinna tuleb täiesti normaalse liikluskiirusega tänav, mille ääres on jalgrattateed, tartaankattega terviserada ja hulgaliselt puhkealasid," ütles linnapea Taavi Aas Delfile Soome teadlase väidete kohta.

„Eesti pealinn Tallinn on otsustanud investeerida uhiuude kesklinna kiirteesse, et veokitel oleks sadamale lihtsam ligipääs. Selles protsessis asfalteeritakse üle üks linna väheseid mereäärseid parke. Täiesti absurdse rahaloopimisena on linn lubanud ehitada uhke promenaadi ja avaliku ruumi sellele kitsale maaribakesele, mis nüüd mere ja mitmerealise liikluse vahele jääb,“ kirjutab Hämäläinen oma artikli lõpulõigus.

Artiklis mainitud mereäärne park, mille linna justnagu kaotaks, jääb Aasa sõnul alles ning osa Reidi teest kulgeb aladel, mis tänasel päeval on aktiivsest linnaelanike kasutusest väljas. "Sisuliselt on Tveri vraki juures merekaldal mahajäetud parkimisplats, mullavallid, hüljatud hoone ja kuni kevadeni ka võsa. Meie eesmärk on see ala linlastele avada," ütles Aas.

"Tallinn on sel suvel kuulnud vaheldumisi süüdistusi nii selles, et ta on liiga autokeskne kui ka selles, et autojuhte kiusatakse taga. Aga eks see olegi linnajuhtimise omapära, et alati on keegi veendunud, et just talle tehakse liiga," ütles Aas.

Aasa sõnul on linnavalitsuse eesmärgiks vähendada linnasüdames autode transiitliiklust ning pakkuda kasvavale linnale uusi liikluslahendusi linnasüdamest väljas. "Tallinna südalinn on juba muutunud palju jalakäijate-kesksemaks," väitis Aas.

Võida reis Toscanasse Eesti
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare