TÄISMAHUS: Lapsed said Eestist külakostiks Kalevi ussitanud kommid

Pille-Riin külastas mullu novembris Rootsis töötavat õetütart. Perelastele ostis ta Tartu Selverist külakostiks kaasa Kalevi rosinad valges šokolaadis. Nädal hiljem pidi ta häbist maa alla vajuma, kui talle helistas õetütar sõnumiga, et rosinakommid, mida Kalev ise kirjeldab kui lummavat hõrgutist, olid usse täis. „Laps avas kommikarbi raamatu lugemise ajal ning pistis kohe suhu suure peotäie komme, mis tundusid imeliku maitsega, ent pistis teise peotäie veel, mille sülitas juba vastikustundest välja, siis valas ta karbi sisu lauale ning kommidest vingerdasid välja ussid, mispeale tormas ta tualetti oksendama,” kirjeldas Pille-Riin juhtumit. Kommid polnud isegi aegunud.
Kalev probleemi ei leidnud
Pille-Riin algatas kohe kirjavahetuse Kalevi tootearenduse spetsialistiga, kes hakkas aga tema sõnul juuksekarva lõhki ajama, pärides kõiksugu detailide kohta. Pärast fotode nägemist aga vabandati ning tehti Pille-Riinu sõnul omapoolne tunnistus – „teame-teame, üks partii oli tõesti selline, nüüdseks on need poodidest tagasi korjatud”. Pea kuu aega toimunud kirjavahetus päädis kompensatsiooniga, milleks oli kolm klassikalist Kalevi šokolaadi, neile lisaks aga jälle kord halb üllatus – aegunud sufleekommid.
AS-i Kalev Chocolate Factory tootekvaliteedijuht Evelin Kalda ütles, et neil on möödunud aasta lõpust kirjavahetus kahe tarbijaga, kes ostsid toote „Rosin valges šokolaadis”, mille sees olid niinimetatud pähkliussid. Konkreetse partii kontrollis Kalev üle ning kvaliteediprobleemiga tooteid ei leidnud. „Sellest hoolimata otsustasime peatada koheselt antud partii toodete müügi oma laost, korjata need kauplusest tagasi ning hävitada,” lisas Kalda. Tema sõnul on kvaliteedikontroll Kalevis väga tugev ning probleeme esineb harva. Antud juhul pole ka täpselt teada, millises lülis tootmisest tarbijani võis see probleem tekkida.
Aegunud asendustoote väljastamise lükkas Kalev ümber. „Kalev ei väljasta oma laost ühelgi juhul aegunud tooteid – ei kompensatsiooniks, müügiks, heategevuseks ega muuks juhtumiks. Seetõttu üllatab antud tarbija väide meid ebameeldivalt ja me soovime seda kontrollida – selgitamaks välja, kas ja kuidas sai selline asi juhtuda,” lisas ta.