Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli kinnitas Päevaleht Online’ile, et Tallinnas vähendatakse suveperioodiks ühistransporti 4-5 protsenti, mis on tema sõnul aga tavapärane asjade käik, kuna suveperioodil on vähem sõitjaid.

„Igal suvel on ühistransporti hõredamalt kasutatud, sest inimesed sõidavad vähem ja on puhkustel, lapsed aga maal,“ selgitas Mutli, kelle sõnul pannakse Tallinna randadega seotud liinidele suvel aga busse juurde. Abilinnapea osutas, et sel aastal minnakse suvistele sõidugraafikutele üle osaliselt 1. maist ja täielikult 1. juunist.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo selgitas Päevaleht Online’ile, et suvisele töökorraldusele üleminekul muudetakse mitmete liinide sõiduplaane ja seda lähtuvalt eelmise aasta suvel ühistranspordiliinidel läbiviidud sõitjate loendusandmetest.

Muutuvad bussiliinide number 4, 5, 8, 14, 16, 18, 19, 33, 34A, 35, 44, 48, 60 ja trammide-trollide sõiduplaanid.

Lisaks muutub bussiliinide number 7, 35 ja 49 töökorraldus. Bussiliin number 7 hakkab Harjo sõnul tööd tegema pühapäevadel nagu igal suvel. Bussiliin number 35 suunatakse sõitjate palvel Viru keskuse bussiterminali, millega seoses muutub kogu liini töökorraldus. Bussiliin number 49 alustab igasuviselt tööd laupäevadel-pühapäevadel.

Kuna mitmed neist bussiliinidest väljuvad Viru bussiterminalist, siis on Harjo sõnul vaja korrigeerida ka mitme teise samast peatusest väljuva bussiliini sõiduplaani.

Vanemad trammijuhid osalisele tööajale

Mutli sõnul vaadatakse liinivõrku läbi aasta ning tehakse vajalikke muudatusi jooksvalt. „Selge trend on, et sõitjate arv on väga palju vähenenud. Me ei saa õhku vedada,“ rääkis Mutli liinide hõrendamise vajadusest.

Mutli kinnitusel ühtki bussi-, trammi- ega trollijuhti koondama ei hakata, kuid osad trammijuhid viiakse üle osalisele tööajale. „Eriti just kõrgeealised trammijuhid, kes sõidavad muidu 8-10 tundi, peavad siis tegema lühikese vahetuse,“ rääkis Mutli, kelle sõnul on neljatunnine vahetus vanematele juhtidele hea. „Teevad oma vahetuse ära ja saavad siis koju puhkama minna.“

Bussijuhtide puhul märkis Mutli, et tänu reiside vähendamisele peavad bussijuhid vähem ületunde tegema. Kui palju juhte läheb osalisele tööajale ning kuivõrd vähenevad ületunnid, pole veel selge.

Suvisele töökorraldusele üleminekuga väheneb Harjo sõnul sõidukite arv paljudel liinidel, osa liigendbusse asendatakse normaalbussidega ning reisid hakkavad olema pikema aja tagant. „See on sõitjate loendusandmete alusel väljatöötatud süsteem, mis toimib juba aastaid,“ lausus Harjo.

Harjo viitas samuti, et raha otstarbekamaks kasutamiseks korrigeeritakse ühissõidukite arvu ja marki liinide lõikes aastaringselt. „Vähemkoormatud liinidelt võetakse veovõimet vähemaks ja vabanev ressurss tõstetakse raskematele liinidele, kasutatakse uute liinide avamiseks või uute elu- ja tööstuspiirkondade teenindamiseks.“