Russalka ristmiku juurest mere äärde suunduva Põhjaväila promenaadi rajamine nõuab rannajoone korrigeerimist, mis tähendab ehitamist kuni 35 meetri kaugusele praegusest rannajoonest.

„Kujundamaks kõnealusesse väärtuslikku ja multifunktsionaalsesse linnaruumi sobivat ja vajadustele vastavat infrastruktuuri - autoteed, kergliiklusteed, nende vahelised rohelised puhvrid - ning säilitamaks maksimaalselt olemasolevat väärtuslikku roheala on vajalik mõningane olemasoleva rannajoone korrigeerimine ja uue kaldakindlustuse rajamine,“ selgitas linnavalitsuse pressiesindaja Toomas Pirn.

Kaldakindlustusest maapoolne osa täidetakse Pirni sõnul täitepinnasega ja sellele rajatakse promenaad jalakäijatele ning teistele kergliiklejatele, roheline puhvervööd eraldamaks kergliiklejaid uuest rajatavast autoteest ja osaliselt ka uus autotee.

„Tallinna linn peab selleks taotlema vee erikasutusloa Tallinna lahte kaldakindlustuse ja rannapromenaadi rajamiseks mere täitmise teel,“ rääkis ta ja lisas, et selle väljastajaks veeseaduse alusel on keskkonnaministeerium kes on vastanud, et antud hetkel puudub selleks õiguslik alus.

„Eesti riigis puuduvat merepõhja kasutuselevõttu ja riigi omandit reguleerivad õigusaktid,“ selgitas ta. Tee-ehitusobjekt on Pirni sõnul lülitatud valitsuse poolt kinnitatud objektide nimekirja ja selle rahastamistaotluse esitamise tähtaeg on veebruari lõpus. Ehitus rahastatakse taotluse rahuldamisel Ühtekuuluvusfondi vahenditest.

Millal täpselt ehituseks minna võib, ei osanud ta täpselt öelda. „Ehitustöödega saab alustada siis kui kõik load ja ka rahastamine on selge ja korras. Praegune kava näeb ette käesoleva aasta novembris ehituse alustamist,“ lisas ta.

Praeguseks on olemas projekt ja on läbi viidud ka keskkonnamõjude hindamine.