Sõna said ka teised tasuta ühistransporti kasutavad linnad. Ilmnes, et Belgia väikelinn Hasselt, kus juba 1997. aastal kasutusele võetud tasuta ühistransporti Tallinna linnajuhid meile eeskujuks tõid, loobub tasuta bussisõidu pakkumisest. Hasselti esindaja Mark Verachtert rääkis, et loobutakse peamiselt kulukuse tõttu. Tasuta ühistranspordi 16 aastaga on reisijate arv kasvanud 12 korda, kuid kasvanud on ka kulud: kui 1997. aastal kulus ühistranspordi ülalpidamiseks ligi 275 000 eurot, siis 2013. aastal juba 1,8 miljonit eurot.Paraku ei ole tasuta transport andnud soovitud tulemusi. „16% inimesi istus autost bussi ümber, aga ka 12% jalgrattureist hakkas bussiga sõitma ja 9% jalakäijaist. Seda ei maininud Tallinna linnapea ega Aubagne’i esindaja (Prantsusmaa väikelinn, kus on tasuta ühistransport – T. J.), aga see on kõrvalmõju, mida peab mainima,” ütles Verachtert. Peale selle, et jalgratturid ja jalakäijad autosõitjatega pea samas mahus bussi kolisid, näitab Hasselti statistika sedagi, et autokasutus ei ole märkimisväärselt vähenenud.

Edasi lugedes saab teada, kuidas võib Tallinna tasuta ühistranspordist saada maailmas tõeliselt ainulaadne juhtum.