Reisijatearvu suurenemisest hoolimata sulgeb GoRail septembrist Peterburi rongiliini, tuues põhjuseks reisijaid peletava uue piletihinna. Tegelikkuses kummitavad firmat infrastruktuuritasude kõrval ka juunikuise veduriõnnetuse järelmõjud.

Mullu viimasel märtsipäeval avatud Peterburi liin on praeguseks vedanud ligi 50 000 reisijat, kusjuures reisijate arv on pidevalt tõusnud. Samuti on kasvanud raudtee infrastruktuuri kasutustasud: mullu märtsis maksis GoRail Peterburi liini eest

135 000 krooni kuus, pärast kaubavedude vähenemist on kuutasu tõusnud 348 000 kroonini. Lisaks kallinev kütus.

GoRaili juhataja Alar Pinseli sõnul on dotatsioonita töötava rahvusvahelise reisirongiliikluse hääbumises süüdi just kasutustasu kontrollimatu kasv. “Meil ei ole lisaraha kelleltki muult küsida kui reisijatelt, aga juba praegu on piletihind bussipiletist kallim,” ütles Pinsel.

Varem pole probleeme olnud

Lisakulutusi on ettevõttele toonud 19. juunil Balti jaamas juhtunud rongiõnnetus, kus vedur TEP-70 sõitis läbi tupikuprisma perroonile.

Et äriühingu kolmas vedur oli juba enne plaanilises kapitaalremondis, on GoRail sunnitud lisavedureid rentima Lätist ja Eesti Raudteelt, mis tähendab veel lühiajalisi lisakulutusi.

Rongiõnnetuse asjaolude uurimiseks juurdlust alustanud tehnilise järelevalve amet (TJA) omakorda on võtnud kogu ettevõtte tegevuse luubi alla. “Kõrgendatud tähelepanu all on eelkõige depooprotsessid, veotegevus ja veerem,” ütles TJA raudteeinfrastruktuuri talituse juhataja Anvar Salomets. Tehnilise  järelevalve ameti andmetel pole GoRaili veeremitega varem probleeme olnud.

Moskva liini sulgemine esialgu ei ähvarda, Riia liini ei tule.

Vedurijuht vs. kiirusmeerik

•• 19. juunil toimunud rongiõnnetust uuriv tehnilise järelevalve amet tuvastas, et kiirusmeeriku lindi järgi pole vedurijuht teinud kohustuslikku piduriproovi jaamavahes.

•• Veduri ja vagunite avariijärgsel ja hilisematel ülevaatustel tehnilisi rikkeid ei tuvastatud.

•• “Miks vedurijuht ei kasutanud kõiki pidurdamisvõimalusi, on raske kommenteerida, kuna kiirusmeeriku lindi de‰ifreerimise tulemused ja vedurijuhi selgitus on vastuolus,” ütles GoRaili juhataja Alar Pinsel.

•• Lisaks vedurijuhile võidakse järelevalveameti teatel vastutusele võtta teisigi, näiteks AS Ühinenud Depood, kus rong koostati ja teele saadeti.