Tänavused suuremad teetööd Tallinna-Tartu maanteel on seotud kas Jõgevamaal asuva Puurmani liiklussõlme nüüdisajastamisega või Harjumaal Vaida-Aruvalla teelõigul liiklemise tingimuste parandamisega.

Maanteeameti tellimusel on alustatud Puurmani liiklus-sõlme nüüdisajastamist ning veel selle aasta lõpuks valmib üle Pedja jõe viiv uus ligi 70-meetrine kaarsild.

Puurmani liiklussõlme uuendus läheb riigile maksma 160 miljonit krooni. Lõviosa rahast saadakse Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist. Eelmise aasta viimastel nädalatel alanud teetööd ei lõpe enamjaolt küll tänavu, kuid juba aasta teisel poolel peaks Tartu ja Tallinna vahel sõitjad saama Pedja jõge ületada üle uue silla.

Maanteeameti europrogrammide osakonna peaspetsialisti Tõnis Taggeri sõnul peaks 67 meetri pikkune raudbetoonist kaarsild valmima novembriks. Uue silla valmimise järel alustatakse ka vana silla remonti ning tulevikus kulgeb üle praeguse silla kohalik autoliiklus.

Liiklusohutus araneb

Taggeri hinnangul suurendab Puurmani liiklussõlme valmimine Tallinna-Tartu maantee liiklusohutust ning kaob üks paljudest maantee pudelikaeltest.

“Puurmani liiklussõlme ehituse projekti vajaduse tingis tee ja ka Pedja jõe silla äärmiselt halb tehniline seisukord, mis ei vasta enam ammu tänapäeva ohutusstandarditele ning liikluskoormusele,” lisas Tagger.

Viimati rekonstrueeriti Puurmani liiklussõlme ja Puurmani silda pea pool sajandit tagasi, 1957. aastal. Sellest ajast pärineb ka praegune kitsas sild, mis paikneb ristmike vahel piiratud nähtavusega piirkonnas ning on ülimalt liiklusohtlik.

Taggeri sõnul on Puurmani liiklussõlmes sagedased rasked, vigastatutega liiklusõnnetused. Juba aasta lõpus peaks Puurmani liiklussõlmes valmima ka 400 meetrit jalgratta- ja kõnniteid ning neli kilomeetrit põrkepiiret, et autod teelt välja ei sõidaks. Rajatava kahetasandilise ristmiku ümbrus saab ka tänapäevase teevalgustuse. Puurmani ristmikul peaks tulevikus silmailu pakkuma ka istutatav hekk.

Teistest suurematest Tallinna-Tartu maanteel tehtavatest teetöödest nimetas Tagger mais alustatavat Vaida-Aruvalla teelõigu vasakule poole jääva teevõrgustiku rekonstrueerimist.

Vaida-Aruvalla vahele ehitatakse kaks eritasandilist ristmikku ja ligi viis kilomeetrit kergliiklusteid, Vaida jalakäijate sild üle Tartu maantee ning kahe ja poole kilomeetrine müratõkkesein. 340 miljonit krooni maksvate tööde lõpptähtaeg on 2008. aasta sügis.

Sel aastal ei valmi aga maanteeameti tellimusel Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteel ühtegi meetrit neljarajalist teed. Maantee arengukavades on kirjas, et pikas perspektiivis võiks neljarajaline tee kulgeda Tallinnast Mäoni.