„Esimese asjana saatsime oma spetsialistid sündmuskohale, kes koos päästjatega uurivad, et milline on lokaalse reostuse oht, et mida seal on vaja ja võimalik teha praegusel hetkel,“ rääkis Tallinna Vee pressiesindaja Priit Koff Päevaleht Online’ile.

„Samas on meil arvestatud sellega, et kui midagi sellist juhtub, siis on meil olemas piisav puhta joogivee varu, et me ei peaks tegema selliseid otsuseid väga kiiresti. Meil on praegusel hetkel vähemalt 20 tunniks garanteeritud puhta joogivee varu,“ lisas ta.

Praegu on Koffi sõnul ennatlik öelda, kas vee võtmist hakatakse piirama, kuid hetkel pole seda kavas teha. „Lühiajaliselt see vee kvaliteedile mõju ei avalda. Lennuk kukkus teisele poole järve veepuhastusjaamast,“ lisas ta.

„Kui ka on mingi reostusvõimalus, siis selle jaoks on meil olemas vastavad meetodid. Meie jaoks tähendab see seda, et peame muutma puhastusprotsessides mingeid süsteeme,“ kinnitas Koff.

„Me ei juhi vett otse järvest kraanidesse. Vee puhastusprotsess võtab iseenesest aega 15-17 tundi. Vesi, mis praegu kraanist voolab ei ole mingil juhul halvem või kahjulikum kui eile õhtul,“ lisas ta.

Päästjate andmetel on lennukist järve voolanud paarsada liitrit kütust. Hetkel tegelevad päästemeeskonnad olukorra stabiliseerimisega, et vältida lennuki jääst läbi vajumist ja tõkestada kütuse lekkimist.