Enamik toetusperioodil 2004-2006 rahastatud ühtekuuluvusfondi projektidest on jõudnud lõpufaasi. Samas on veel projekte, mille õigeaegne lõpetamine nõuab kiiret ja läbimõeldud tegutsemist, sest perioodi lõpptähtajaks on 2010. aasta detsember, teatas rahandusministeerium. 

„Hangete vaidlustamine ja ehitushindade kiire kallinemine seadsid meid tõelise väljakutse ette, sest mitmed projektid lükkusid kuni aasta võrra edasi. Täna oleme siiski optimistlikud ja usume, et kõik investeeringud saavad järgmise aasta lõpuks elluviidud. Üks seniseid suuremaid murekohti, Jõhvi-Kukruse teelõik, on pärast pikki kohtuvaidlusi töös ja peaks järgmise aasta sügisel valmima,” kommenteeris rahandusministeeriumi eelarvepoliitika asekantsler Ivar Sikk.

Täna toimuval kohtumisel arutatakse ennekõike Muuga sadama laiendamise võimalikke arenguid, sest selle projekti õigeaegne lõpetamine on riskikoht.

Ühtekuuluvusfondist rahastatakse suuri transpordi ja keskkonna projekte, näiteks on laiendatud ja rekonstrueeritud Tallinna lennujaam, ehitatud Tallinn-Tartu maantee Vaida-Aruvalla lõik ja Puurmani sild ning mitmeid teisi teelõike Tallinn-Narva ja Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel. Nii Tallinna lennujaam kui Puurmani sild on võitnud aasta betoonehitise tiitli. EL toetusega on ehitatud ja renoveeritud erinevate asulate veevarustussüsteemi, suletud prügilaid ning tuhavälju. 

Aastatel 2004-2006 eraldati ühtekuuluvusfondist Eestile 6,7 miljardit krooni, mille kasutamise tähtaeg on 2010. aasta detsember. Käesoleva aasta märtsi lõpu seisuga on toetustena välja makstud 4,8 miljardit krooni ehk 72 protsenti perioodi vahenditest. Uuel toetusperioodil 2007-2013 on ühtekuuluvusfondist eraldatud Eestile 18 miljardit krooni, millest saavad rahastuse ka 9 suurprojekti, teiste seas näiteks Ülemiste liiklussõlme mitmetasandiliseks ehitamine ning uute kaasaegsete elektrirongide soetamine.