Paljudel on probleeme ka raha tagastamise ning põhjendamatult suurte arvetega.

Tarbijakaitseamet koostas augustis kaubandus-ja teenindusettevõtetele 244 akti ning tegi 5 ettekirjutust. Kontrollimise põhjal tehti 51 trahviotsust kogusummas 32 460 krooni.

Tarbijakaitse avalike suhete peaspetsialist Evelin Koppel ütles Eesti Päevaleht Online’ le, et tarbijate teadlikkus tarbijakaitsest ja oma õigustest on kasvamas ning inimesed teavad ja oskavad ühe rohkem pretensioone esitada.

Tarbijad esitasid augustis trabijakaitseametile kokku 179 avaldust. Kaubanduse kohta laekus 81, millest 73 olid seotud tööstuskaupadega.

Suurim arv avaldusi tehti taas jalatsite kohta, ülejäänud avaldused laekusid mööbli ning arvutite ja lisatarvikute kohta.

Arvuteid puudutavate kaebuste läbivaks probleemiks oli asjaolu, et arvuteid hoiti remondis liiga kaua või ei suudetud remondi käigus rikkeid kõrvaldada.

Teenuste kohta laekus tarbijakaitseametile 78 pretensiooni, avaldusi esitati nelja valdkonna teenuste kohta.

Enim laekus avaldusi ehitusteenuste kohta. Valdav osa kaebuseid puudutas ehitusteenuste halba kvaliteeti ning tähtaegade ületamist.

Tarbijad ei olnud rahul ka internetikaubandusega. Kaebuste sisuks oli peamiselt asjaolu, et internetipoed ei saada kliendile tellitud kaupa ning ei tagasta kliendile seejuures raha.

Kaebusi laekus samuti telefoniteenuste kohta. Probleemseteks osutusid tarbijatele põhjendamatult suured telefoniarved.

Turismiteenuste kohta laekunud kaebuste esitamise põhjused olid väga erinevad. Kaevati näiteks selle üle, et reis öeldi tarbija poolt üles, aga reisifirma raha tagasi ei maksnud.

Autoremondifirmad küsivad põhjendamatult kallist hinda

Tarbijakaitseamet andis telefonitsi augustis nõu 1242 korral. Kaupade ostuga oli probleeme 907 juhul.

Helistajate peamised küsimused puudutasid eelkõige jalanõude ja kodutehnika madalat kvaliteeti. Rohkem kaebusi laekus veel telefoni sidevarustuse (62) ning arvutite ja nende lisatarvikute (59) kohta.

Toidukaupade suhtes esitatud pretensioone oli kokku 49. Enim pahameelt valmistas asjaolu, et müügisaalis on kaupadel odavamad hinnad kui kassas.

Teenustega seoses helistati 321 korral. Probleemseimateks osutusid seekord ehitusteenuste kvaliteet 74 ning turismifirmad 26 kõnega.
Endiselt tekitavad peavalu ka autoteenindust osutavad ettevõtted, kelle kohta esitati kokku 23 kaebust. Põhiliselt kaevati selle üle, et autoremondifirmad küsivad oma teenuste eest põhjendamatult kallist hinda.

Tarbijakaitse amet avaldab üldsuse teavitamiseks tarbija õigusi rikkuvast või kahjustavat kauplejast oma kodulehel tarbijate huvisid eiranud ettevõtete nimed.

Tarbijakaebuste komisjoni otsuseid mittetäitnud ettevõtted:

- OÜ Viva Elektroonika
- AS Klisseran
- USA Toys OÜ
- OÜ Kimsi Kaubad
- OÜ Morande Shoes
- AB Matkapunkt Traveltop
- AS BWT King
- Karfagen Travel OÜ
- AS EMT Esindused
- OÜ Minu Arvuti
- OÜ Estour
- DPI Group OÜ
- OÜ Redicom
- OÜ Rannet Kaubandus
- Hea Ruum OÜ
- OÜ Viru Reisid
- OÜ Valerino
- Kiili KVH OÜ
- AS Vesmont
- UÜ Markii Gold
- OÜ Kronion
- AS Haljala Ehitus
- OÜ Teneteam
- OÜ Exesstar
- OÜ Mikaad