Ameti teatel on K-reklaamis kasutatud kujunduselemendid ning reklaamtekst äravahetamiseni sarnased poliitilise partei sümboolika ning valimisreklaamiga, mistõttu ei assotseeru reklaam esmapilgul kohukesega, vaid valimisreklaamiga.

"Seega loeb tarbijakaitseamet reklaami tarbijat eksitavaks. Antud hinnangu andmisel tugineb tarbijakaitseamet muuhulgas ka avalikule arvamusele," teatas amet.

Algatatud menetlus ei puuduta kohukese, kui toote müüki, vaid toote reklaami.

"Lisaks tarbijat eksitavale momendile leiab tarbijakaitseamet, et tegemist võib olla varjatud poliitilise välireklaamiga, mis on aktiivse valimisagitatsiooni ajal keelatud. Poliitilisele välireklaamile kehtestatud piirangute rikkumisega tegeleb politseiamet," teatas tarbijakaitseamet.

Eksitava reklaami eest saab juriidilist isikut karistada kuni 50 000-kroonise trahviga. Tallinna ettevõtlusamet tegi eile ettekirjutuse, mille kohaselt tuleb reklaamid pealinna tänavatelt neljapäevaks ära korjata.

Aktsiaseltsi Kohuke müügijuht Jüri Kambura teatas, et ettevõte esitab oma seisukohad tarbijakaitseametile kindlasti nõutud kuupäevaks, 7. oktoobriks. "Kurb, et tarbijakaitseamet otsustas menetluse algatada ilma meie seisukohti kuulamata," lausus müügijuht ja kinnitas, et ettevõte jätkab hoolimata reklaami saatusest kohukese müüki.