Tarbjakaitseamet on olnud seni distantseerunud poliitiliste reklaamidele sisulise hinnangul andmisest, kuna on leitud, et neil puudub pädevus võtta seisukoht näiteks reklaamide kõlvatu sisu või eksitavate väidete kohta.

Praegu kehtiv reklaamiseadus ei reguleeri poliitilist reklaami.

Majandusministeerium teatas 2005. aasta jaanuaris, et uus reklaamiseadus ei hakka reguleerima poliitilist reklaami.

„Poliitilise reklaami võrdsustamine kommertsreklaamiga tekitaks rea küsimusi, mis on eelkõige seotud järelevalve teostamisega. Sellisel juhul peaks Tarbijakaitseamet hakkama kontrollima näiteks poliitreklaamide vastavust reklaami sisule esitavate põhinõuete osas (näiteks eksitav reklaam) ning hindama, kas ühe partei reklaam pole halvustav teiste erakondade suhtes,“ seisis ministeeriumi toonases pressiteates.

Tarbijakaitseameti kirjas ministeeriumile nenditakse, et kahjuks pole vastuvõetud reklaamiseaduse seletuskirjas enam ühtegi rida poliitilisest reklaamist.

Praeguseks on tarbjakaitseametile laekunud mitmete inimeste pöördumised seoses Keskerakonna reklaamikampaaniaga „Eesti vajab vahetust“. Kampaania annab läbi erinevate reklaamlausete halvustava hinnangu Reformierakonna ning IRL-i poliitikale.

Ministeeriumile saadetud kirjas seisis, et tarbijakaitsjad tutvusid erakonnaseadusega, kuid see ei käsitle reklaami. Riigikogu valimiste seadus ning kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seadus ega ka erakonnaseadus ei anna aga poliitilise reklaami definitsiooni ega käsitle kõnealust teemat sisuliselt.

Tarbijakaitseametile on vaja reklaamiseaduse üle järelevalve teostamiseks selget suunist seadusandja tahte kohta, mis käsitleb poliitilist reklaami. Seega paluti majandusministeeriumilt seisukoha võttu, kas poliitiline reklaam peaks alluma kehtivale reklaamiseadusele.

Kuna majandusministeerium pole tarbijakaitseameti kirjale veel ametlikult vastanud ei soostunud kumbki neist asutustest teemat veel kommenteerima.