Busside liikumist jälgivad seadmed võimaldavad positsioneerida neid viiemeetrise täpsusega. Süsteem võrdleb bussi tegelikku liikumise aega liinigraafikuga, kuvades juhi ekraanile kõrvalekalde graafikust. Kui süsteem tuvastab liinigraafikust mahajäämuse rohkem kui viis minutit, küsib ta bussijuhilt põhjendust: kas viivituse taga on liiklusummik, tehniline rike, halvad teeolud või muud sellist. Samuti võrdleb seade bussi liikumise trajektoori etteantud liini marsruudiga. Juhul kui buss kaldub trajektoorist rohkem kui 50 meetrit kõrvale, annab süsteem bussijuhile hoiatuse.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm selgitas, et ühistranspordi arendamine on üks valdkondi, mille edasiarendus ülikoolilinnas on prioriteetne. „Me soovime, et autoliiklus linnatänavatel väheneks ja inimesed hakkaksid rohkem kasutama ühistransporti. Meie ühistransport on tänu gaasibussidele veel eriti keskkonnasõbralik,” selgitas ta. 

Seetõttu ongi ette võetud suur samm selle nimel, et autojuhid busse oma sõidukile eelistama hakkaksid. Kuigi üks hange 2009. aastal ebaõnnestus, tulid teisel korral pakkumised, mis Tartu linnavalitsusele sobisid. Kogu süsteemi ning tarkvara loomine läheb maksma 607 899 eurot ja linnavalitsus on Tamme sõnul selle summaga rahul.