Tee Tartu maratonile: ühtegi treeningut ette ega järele teha ei saa



Kui sa aastavahetusel ei jõudnud mitmel päeval järjest suuski alla panna, pole muretsemiseks veel põhjust.

„Ühtegi treeningut ei saa teha ette ega tagantjärele, mistõttu tuleks jätkata rahulikus vanas rütmis. Ei ole mingit mõtet tekkinud pausi kompenseerimiseks kohe viis-kuus trenni jutti teha,” ütleb kogenud suusataja Raul Olle.

Vähemalt jaanuari keskpaigani tuleks tema sõnul jätkata rahulikus tempos harjutamist. „Suusatamine on vastupidavus­ala ja vaid ühenädalase trenniga imet ei tee,” ütleb ta. Kuni ilm püsib piisavalt külm, on ka klassikasuuskade määrimine suhteliselt lihtne ja sellepärast soovitab Olle sõita ikkagi klassikalises tehnikas. „Kui ilm läheb soojemaks, võib vahepeale proovida ka uisku.”

Pane end proovile Estoloppetil

Kui trenni tehes soovitab Olle igal juhul hoida rahulikku meelt ja tempot mitte üles kruvida, siis enda ja oma suusavarustuse proovile panemiseks võiks tema hinnangul kindlasti osa võtta ka mõnest väiksemast Estoloppeti sarja maratonist. „Vähemalt ühe võistluse võiks enne Tartu maratoni ikka teha,” lausub ta.

Hea võimalus avaneb näiteks 30. jaanuaril, kui Mõedakul sõidetakse vabatehnikas Viru maraton, klassikatehnikas võistlust saab proovida näiteks 12. veebruaril Alutaguse maratonil.

Samal teemal:

Igapäevaseks harjutamiseks ei ole Olle sõnul otseselt vaja otsida mõnda spetsiifilise reljeefiga rada, täiesti vabalt võib leppida kodule lähima rajaga. Kes on harjunud käima ka jõusaalis, sellel soovitab Olle tugevaid jõutreeninguid nüüd juba vältida: „Jõusaalis võiks praegu tegeleda pigem toonuse hoidmisega.”

Järgmised nõuanded Tartu maratoniks valmistumiseks ilmuvad juba nädala pärast.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare