Ajakirjanduses avaldatu põhjal võib üsna kindlalt väita, et ilma omaniku järjekordse lisarahastuseta Estonian Air oma tegevuse lõpetab. Ehk võib nüüd lõpuks ka loota, et omanik on valusate õppetundide kaudu aru saanud, mis on lennukompanii ja tema juhtimine.

Kahju, et ettevõtja [Joakim] Heleniusele poliitiliste vekslite lunastamise käigus raiskas riik nii palju raha ja aega. Aga ega vist riigiettevõtete puhul ju kellelegi konkreetset varalist vastutust ei lasu, mõisa köis – las lohiseb. Ebarealistliku visiooniga Tero Taskila (Estonian Airi eksjuht – toim) tehti patuoinaks, aga see on ainult pool tõde. Sama palju, kui mitte rohkem süüd lasub visioonita ja passiivsel omanikul. Hoolimata lennunduse raskest ajast on maailmas sadu väikseid lennukompaniisid, mis püsivad õhus, järelikult on see võimalik. Keegi ei tea, mis saabuks pärast „kindlat lõppu”, aga tekkiv tühik on kindlasti ainult halb nii Tallinna lennujaamale, Tallinna linnale kui ka Eesti riigile ja tema kodanikele tervikuna. Kui riik kohe järgmisel päeval uut lennufirmat ei asuta, siis võib see negatiivne mõju olla üsna pikaaegne.