NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
29.01.2018 00:21
See on ikka täielik sigadus. Ma tahaks väga, et avalikustataks see tegelane, kes selle lolluse välja mõtles ja seadusesse raiuda lasi. Ja ärge tulge mulle seletama mingist ulmelisest riigist. Iga taolise asja taga on alati konkreetne inimene, aga mitte riik tegi või riik tahtis, nagu me siin aeg ajalt leheveergudelt lugeda saame.
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    29.01.2018 12:06
    Töövõime hindamise mõtles välja siniste sokkidega invatapja.
    29.01.2018 13:04
    Pisut segane lugu. Nagu tekstist aru saada oli, siis olenematta haiguse astmest käis inimene ikkagi tööl. Uue seadusega ei saa Töötukassa inimest töövõimetuks kuulutada, kui ta käib tööl (kasvõi poole kohaga kergemal tööl)- küll saab komisjon puudeastme määrata, kus siis lisaks tööltasule toetust saab.
    Ja kui inimene kusiganes AMETLIKULT tööl käib, siis on tal niigi kehtiv haigekassa kindlustus.
    29.01.2018 19:58
    Firmajuhile
    Teil on täiesti vale arusaam!! Kui teil on määratud vähenenud töövõime, siis peadki tööl käima. Töötukassas saad olla teatud periood, kui sa pole leidnud selle ajaga tööd, siis võetakse arvelt maha. Ka mina olen töövõimetu ja käin tööl, kuna töövõimetuse hüvitisega EI OLE lihtsalt võimalik ära elada. Väga raske on leida töövõimetuna endale sobivat tööd.
29.01.2018 00:32
Veelkord siin delfis- kordan, et haige-, töötukassat juhivad täiesti ebakompententsed inimesed! Ja mis kõige hullem , on isikud kes määravad , mis moel see peaks toimima! Aasta kümneid pole saadud neid kahte ametkondi toimima, ega saadagi kui just õiged haritud ja aduvad inimesed seda üle võtaks! Eesti valitsus- te olete läbi kukkunud peaaegu kõiges!
    29.01.2018 03:47
    Haige ja töötukassat juhivad ametnikud kes viivad ellu demokraatlikult valitud valitsuse poliitilist tahet. Kes valis praeguse ja eelmise valitsuse?
    Ametnikud ei puutu üldse asjasse.
    Enam ei hinnata töövõimetust vaid nagu sm. Rõivas sotsiaalministrina reformiga alustades kuulutas - töövõimet. Näiteks kui inimene on ülekeha halvatud ja suudab ainult suud liigutada, siis on ta osalise töövõimega, sest suudaks töötada laulja või telediktorina.
    29.01.2018 09:49
    See suruti parteiliselt (oravad) Töötukassale kraesse. Lihtsalt sel hetkel oli töötukassas raha lahedamalt ja Haigekassas kitsas käes - tüüpiline reformi tegutsemine - nemad on võimul, neil on õigus, aga kompetentsust pole.
    Nende jaoks oli süsteemi totaalne muutmine peenhäälestus.
    Praeguseks on Töötukassa kaudu süsteem tööle saadud - küll puudustega, aga ikkagi - nüüd ei ole vaja uuesti tõmmelda, vaid remontida (mitte "peenhäälestada" ;)
29.01.2018 00:53
Pärast vähioperatsiooni määrati Tiinale 80% töövõimetus, hiljem 60% ja 40%. Eelmise aasta lõpus oli aeg minna uuesti töövõimet hindama, seekord uue süsteemi järgi töötukassasse. Töötukassa määras Tiina töövõimet hindama Dorpat Tervis OÜ ekspertarsti. Tema töötukassa pitseriga kinnitatud hinnang kõlas: Tiina töövõimel pole häda midagi. Talle ei määratud osalist töövõimet ega ka töövõimetoetust. See tähendas, et ta jäi ilma ka ravikindlustusest.
Tiina esitas vaide, kuid sellele tuli negatiivne vastus, all töötukassa juhatuse esimehe Meelis Paaveli allkiri.
„Kuidas saab olla, et kui terviseseisund mõjutab igapäevaelu, siis töövõimet mitte? Millal siis töövõimet kasutatakse?”
„Mind hinnati täiesti töövõimeliseks. Muidugi on mul töövõime, aga ise leian, et täielik see enam pole. Sama leiab perearst,” imestas ta vastuolu üle.
Lugedes töötukassa selgitusi tekkis tal aga hoopis laiem küsimus: mis on töötukassa jaoks üldse töövõime? Töötukassa selgitused on esiteks niivõrd segases keeles kirja pandud, et juba nende lausete läbinärimine on omaette katsumus. Näiteks seisis vastuses: „Eelnevast tulenevalt on vaidlustatud otsuses õigesti märgitud, et vaide esitaja terviseseisund mõjutab küll tema igapäevaelu tegemisi, kuid see ei too veel kaasa üldist töövõime vähenemist TVTS § 5 lg 3 mõttes. TVTS § 5 lg 3 p 1 kohaselt ei ole isiku töövõime vähenenud, kui isiku töötamine ei ole tema terviseseisundit ning sellest tulenevaid tegutsemise ja osalemise piiranguid, nende prognoosi ja eeldatavat kestust arvesse võttes takistatud.”„Kuidas saab olla, et kui terviseseisund mõjutab igapäevaelu, siis töövõimet mitte? Millal siis töövõimet kasutatakse?” küsis Tiina. „Ja kuidas toimub prognoosimine? Praegu ma saan aru, et see on täiesti suvaline.”
Eesti Päevalehele on üks ekspertarst varem tunnistanud, et selline hindamissüsteem on vildakas.
Otsuses arvas ekspert näiteks, et kui Tiina pole silma pärast viimasel ajal arsti juures käinud, siis pole tal häda midagi. „Esiteks pole silmaarsti juurde kuidagi võimalik saada. Olen mitu korda proovinud ja ikka vastatakse, et aegu pole ja millal tulevad, ei tea. Nii ma ootangi – kui väga hulluks läheb, siis lähen erakorralise meditsiini osakonda. See on ainus võimalus arsti juurde pääseda. Teiseks see, et kui tegemist on püsiva hädaga kogu eluks, kas siis peaks pidevalt arste tüütama, selleks et keegi ekspert saaks arvutist vaadata? Mulle tundub, et minu puhul ta diagnoosi üldse ei süvenenud,” nentis Tiina.
Töötukassa otsusest selgus, et Tiinal küll tuvastati kerged töövõime piirangud mitmes hinnatavas valdkonnas, näiteks käelises tegevuses ja suhtlemisel (nägemine, kuulmine ja kõnelemine), kuid neid omavahel ei liideta, vaid need kõik annavad uue arvutamissüsteemi järgi tulemuseks nulli. Niisiis kuigi ka töötukassa ise tunnistas, et Tiina terviseseisund põhjustab talle siiski omajagu piiranguid, siis kokku neid ei arvestatud ja määrati talle hoopis täielik töövõime.
. Inimesele avaldab ikkagi kokkuvõttes mõju seegi, kui tal on mitu väiksemat häda korraga – need kõik kokku mõjutavad märkimisväärselt tema hakkamasaamist ja ka töövõimet. Piltlikult öeldes panevad mitu kergemat valu inimese tundma päris suurt valu. Arstid saavad sellest aru, aga praegune süsteem ei lase neil seda arvestada.
See, kui inimene hinnatakse töövõimeliseks, ei tähenda, et ta on täiesti terve.
Vaideotsuses selgitasid töötukassa ametnikud Tiinale veel, et kuigi tema ise kirjutas oma toimikus, et tal on probleeme ka liikumisega, siis tervise infosüsteemi andmetest ei leidvat see kinnitust. Sellepärast hinnati see valdkond probleemivabaks. Tiina nimetas ka teadvuse püsimise ja enesehoolduse probleeme, kuid töötukassa arvates ei mõjutavat need tema töövõimet.
Töötukassa töövõime hindamise ja töövõimet toetavate teenuste osakonna juhataja Sirlis Sõmer-Kull selgitas, et see, kui inimene hinnatakse töövõimeliseks, ei tähenda, et ta on täiesti terve. „Tal võivad esineda terviseseisundist tulenevad piirangud, kuid need on kerged ega takista töötam
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    29.01.2018 08:22
    Aastaid tagasi olin Mainor KK mitu kuud ettevotlus koolitusel ja meile andis psyholoogi tunde yhe Eesti Vabariigi asutuse 20 aastase kogemusega psyholoog ja mida...................70% töölistest oleks tulnud kohe "RAVILE" saata. Sama kehtis ka poliitikasse väga väga tahtjaid. Järelikult peab olema neutraalne arstidest otsustajate grupp( väemalt 5 ning mitte Eestist), kes lubab RIIGI asutusi ja RIIKI juhtima.
    29.01.2018 08:42
    See Töötukassa sõnamulin "Eelnevast tulenevalt..." on sama naljakas ja absurdne kui vana hea Schwejki sandarmivahtmeistri ettekanne, mille ta kirjutas raskes pohmellis ülemustele, kui ta vahva sõdurit kahtlustas kui vene spiooni ja kirjutas oma ettekandes Schwejki kujuteldavast jaamahoone pildistamisest.Imetlege ja võrrelge töötukass mulinaga-kas leiate ühist:
    "See on kindel ja see selgub ka tema enese ülestunnistusest, et ta ei saanud jaamahooneid ja üldse strateegilise tähtsusega kohti pildistada, kuna tal ei olnud päevapildiaparaati kaasas, kuid see on vaieldamatu, et ta oleks seda teinud, kui tal nimetatud päevapildi vahend, mille ta on ära peitnud, kaasas oleks olnud.Ainult sellele asjaolule, et tal ei olnud päevapildiaparaati käepärast, võime olla tänulikud, et tema juurest ei leitud mingeid päevapilte."
    Sm.Paavel, lugege "Vahva sõdur..." läbi ja käskige seda teha ka oma alluvatest kontorirottidel, ehk siis hakkate kõik elust paremini aru saama.
    Kinnitan veel kord: Schwejk on ammendamatu inspiratsiooni ja tarkuse allikas.Seda peaksid lugema ka meie ülitarga valitsuse ametnikud.
    29.01.2018 10:40
    Kokkuvõtteks-kui varem otsustas töövõimetust ja selle määra ekspertarst ja sotsiaalministeeriumi ametnik kinnitas selle,siis nüüd pole arsti otsus ka enam määrav,vaid hoopis töötukassa tegelinski oma,kes loomulikult ei tea ega saa aru,mis võimaldab inimesel töötada ,mis mitte eriti. Olen puutunud kokku nende ametnikumuttidega töötukassas ,see oli päris masendav kogemus. Ja kuna mul pöördumatu tervisekahjustus ja ka püsiv töövõimetus,pean sügisel nende bürokraatia tipphullude poole pöörduma,kuna 2 aasta kaupa on pikendamine.Tegu on ikka tõelise rämpsbürokraatiaga sõna otseses tähenduses,nähtavasti korjatakse sinna kokku ametnikuhinged,kellest mujal enam üldse kasu pole.
29.01.2018 00:55
Seda nimetatakse uueks normaalsuseks, kus haige on nüüd ravikindlustuseta terve inimene.
Anonüümne kommentaar
29.01.2018 01:01
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Eestlane" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
29.01.2018 01:05
Lõik loost millega nõus:„Süsteem näeb ette, et kõigil tuleb hakata töötukassa kaudu tööd otsima? Aga kui ma etteantud aja jooksul uut tööd ei leia, mis siis edasi saab?” küsis ta. Ja väljendas kahtlust, kas töötukassa leiab neile kõigile sobivama töö. Miks selle asemel ei võiks määrata osalist töövõimetust ja toetada inimest seeläbi tema senisel tööl, mida ta suudab teha osaliselt?
„Ma ei ole nõus oma firmat sulgema ja töötukassa armuleivale minema. Tahan teha tööd, mida oskan ja mis ka minu hingele midagi annab. Mul ei ole seda tööd iga päev, nii et ma ei saa maksta endale igakuist palka, mis garanteeriks ravikindlustuse. Aga ma pole nõus ka kusagil tuimalt tiksuma, sellepärast et riik on mu hüljanud,” ütles Tiina.
„Mulle tundub, et praeguses süsteemis on need, keda hinnatakse, vaid anonüümsed subjektid. Kõige rohkem teebki haiget, et süsteemis pole me enam inimesed, vaid mingid suvalised numbrid. Me kõik tahaksime tunda, et elame riigis, kus inimestest hoolitakse. Praegu ma seda ei tunne.”
Anonüümne kommentaar
29.01.2018 01:09
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "registreeritud Duurale" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
29.01.2018 01:14
Ma ei suutnud Kadri end talitseda ja tundsin,et pean tasulise loo paljastama. Töövõimetud on väärt kaitset. Ma riskin Malluka saatusega ja loodan,et vajadusel kaitsete mind. Sellist lugu ei tohiks tasuliseks teha vaid tuleks edastada päevakajalisena nagu igasugu poliitteemad,prominentide kohtuahingud jms.
29.01.2018 06:23
Veelkord siin delfis- kordan, et haige-, töötukassat juhivad täiesti ebakompententsed inimesed!

Mitte ainult, sinna selliseid topitaksegi, et raha ikka omaderingis oleks, Eesti riigis on asjad ikka VÄGA käest läinud, kui jäme ots on kurjategijate käes, siis lihtrahvas lihtsalt tasapisi võõrandub OMA riigist, mis viib aga khmmm, edasi mõelge ise....
    29.01.2018 08:16
    Kas on raske aru saada, et ametnikud ise ei otsusta midagi vaid viivad ellu valitsuse poliitilist tahet? Millisest parteist on meil olnud sotsiaalministrid ja kes need parteid valitsema valis?
    Kui oled valinud rehvormierakonda, sotse või besruublikuid, siis kiru iseenda lollust.
    29.01.2018 09:21
    Ei ole nõus.
    Need inimesed on vägagi kompetentsed.
    Lihtsalt nende agenda on teine.
    Me eeldame, et Haige-ja Töötakassa juhtide eesmärk on aidata inimesi.
    Aga kui meie eeldus on väär?
    Kui suur osa neist juhtidest EI KUULU erinevatesse avalikult EUGEENIKAT jutlustavatesse erinevatesse feministlikesse ja lihtsalt ultravasakpoolstesse kommunidesse?
    Sm. Koorits tutvustas meile ühte feministide kommuuni, mis täiesti avalikult propageerib "Khmer Rouge'i & Pol Pothi ideoloogiat - kes ei tea, Pol Poth väitis, et "ainult 2 miljonit khmeri (7st miljonist) on väärt elama tuleviku ühiskonnas". Meie feministid aga leidsid, et "50 aastased ja vanemad peaksid kiiresti ära surema"...
    Tõenäoliselt on seda laiendatud ka puuetega inimestele.
    Eugeenika ruulib vasakultrate seas.
    Aga, see on nii alati olnud.
    Ntx dr. Mengele ja dr. Mairanovski (kasutas piinamistehnoloogiate arendamisel ja mürkide välja töötamisel "rahvavaenlaste" ja "kuritegelike rahvuste" lapsi) olid ju samuti vasakpoolsed.
    Üks sotsialist, teine kommunist ...
Anonüümne kommentaar
29.01.2018 06:30
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "häda mõistuse pärast" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    29.01.2018 12:05
    Eriarsti juures ei pea käima aga kui poolearuline perearst ei suvatse isegi kirja panna kõiki terviseprobleeme, mis võib ju isegi E-tervises olla aga ekspertarst oma kiirtöös pikemalt ei tuhni. Palju in veel neid pikaajalisi ravimatuid terviseprobleeme, mida polegi e-tervises vaid ainult paberileht perearsti toimikus. Ning ega perearst ei ole küll võimeline määratlema kasvõi silmade seisukorda (ainult nägeisvõimet aga mitte piiranguid ja tulevikuperspektiive).
    Tegelikult väärakas süsteem. Kui inimene peab töökohta valima vastavalt tervisele, siis see ongi piiratud töövõime. Kui inimene vajab pidevat taastusravi, siis loogiliselt peaks olema ka puudeaste ja jõauame jälle välja selleni, et selline inimene on kindlasti küll võimeline tööd tegema aga seda siiski osaliselt. Üks suur puudus ongi see, et nüüd on osalise töövõime mõiste üüratult lai. Täitsa loomulik oleks, et sobiva töökoha leidmisel peaks inimene tööl käima aga siiski tegemist on osalise töövõimega. Tõepoolest, praeguse lahenduse puhul on ühes "pajas" nii voodihaige kui kergema terviseprobleemiga inimene ja eks siis õigluse (??) huvides neid väikema hädaga inimesi töövõimelisteks tunnistataksegi. Eks osaliselt oleks isegi õiglane, kui senine 40% töövõimega inimene leiab rakendust normaalse palgaga, siis kas ikka on talle vaja maksta samapalju toetust kui saab tõsiste tervisehädadega ja pidevalt HK vahet jooksutatav sant? Kuid kirjas peaks ta olema ikkagi osalise töövõimega inimesena.
    Antud kommentaaril on 2 registreeritud vastust ja 2 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
29.01.2018 06:35
Feministlik "Kanakarja Kommuuna" viib ellu oma poliitikat.
Nad ju ütlesid, et eesmärk on, et vanemad kui viikümne-aastased sureksid võimalikult kiiresti.
Ja me ju teame, kelle elektoraat on kanakarjakommunaarid.
Nii et SDE täidab elektoraadi korraldust.
29.01.2018 06:52
Mind ei üllata siin miski. Need on ju need samad inimesed, kes soovivad aeg-ajalt kontrollida, ega köndile uus jäse pole tagasi kasvanud ning ega pimedad vahepeal nägijaks saanud.
29.01.2018 06:52
Welcome to Estonia - läti palgad, soome hinnad, aafrika tasemel sotsiaalhoolekanne ja ravi
29.01.2018 06:54
Haigekassa uus juht Rain Laane: Kõige olulisem on inimesekesksus. Miks haigekassa raviteenust ostab ja miks seda osutatakse? Selleks, et kui inimesel on mure, saaks ta oma probleemile lahenduse. See on kõige olulisem.
m.postimees.ee/section/2149/4267691
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    29.01.2018 08:48
    ole hea mees, too välja mõned numbrid. Elamiskulud ja kui palju suudab teenida inimene kes on piiratud töövõimega.
    Sa saad aru, et sellest ei ole võimalik ära elada. Sul on selg vastu seina.
    Sa saad aru, et töövõimetuse toetus aitab inimesel korvata selle osa mida ta ei suuda teenida enam kui oli terve.
    Miinimum palk peaks olema minimaalne sissetulek inimesele, et toime tulla.
    Minu teada on täielik töövõimetuse toetus madalam kui minimaalne inimese sissetulek.
    Kas sa saad aru, et see riik on illusioon teenustest mida riik ei suuda tegelikult täita.
    Selle lootusekiirega saadetakse sind lihtsalt surnuaiale kus see see ka kustub.
    Vaata kes on selle riigi loojad ja saada aru miks see nii on. Kõik on inimese enda teha ja meie oleme oma riigi nägu. Kui me ei muuda ennast, ei muutu ka riik.
    Taani on sama pindalaga ja pea samal laiuskraadil. Nemad saavad, meie ei saa. Miks see nii on?
    29.01.2018 08:49
    ega sa ometi ametnik ole? Sellise loogikaga peaks sa nõudepesija olema.
    29.01.2018 09:35
    To eid...Muide, minu noorus-ja õpiajad möödusid nõukogude korra tingimustes ja MITTE KELLELGI(!) ei olnud HIRMU homse ees, nagu sinul ja veel paljudel.
29.01.2018 07:20
Jumal sa näed ja ei mürista.
    29.01.2018 12:19
    Kirjutasin eelmisele did- le, mis 16- ga lõppes ja nüüd eemaldatud on, ka oma poolt kommi, aga seda poleks nagu olnudki. Mingit rikkumist nagu polnud, avaldati kohe, aga nüüd vist said sotsid sellele hambad sisse lüüa. Juttu oli sellest, et kui vene võimu aeg sai naine 55. a. pensionile, siis praegu pole 60 mingi iga ja isegi sandid peavad kõik usinasti neid superministeeriumite, haigekassa ärimeeste ja töötukassa kubjaste korralike sissetulekute pärast tööd rügama kuniks haud neid lohutab. Väga ühekülgsed ja sita tagasisidega asutused on riigis võimu haaranud.
29.01.2018 07:20
Võiks oraakliks hakkata, see riik ei kesta enam kaua. paraku! peaaegu 20 aastat oravate vargusi on eesti riigi hävitaunud
29.01.2018 07:40
elagu eesti!
29.01.2018 07:53
Ega muidu siis need arastid töötukassalt 10 tuhat kuus palka ei saa,
Peab ikka hunniku invasid hauda ajama.
Kuid kus nüüd on meie sotsiaal ja tööministrid... käitute raisad nagu koonduslaagris, kui tööd teha ei saa, siis ahju. Kus nüüd on need õigusvolinikud, kui käib inimeste otsene diskrimineerimine..
    29.01.2018 08:05
    väga õige Vana mees maalt. kus on nüüd pakostada ja igasugused õigusi ja võrdsust taga ajavad tegeleased? vait millegipärast? aga eks see ole ikka nii, et kui kusagil on mõni tõsine probleem, siis need lõualõksutajad poevad peitu nagu arad penid ...
    29.01.2018 08:47
    Kas saaks nüüd kuulda arvamust õigluskantslerilt, mistaniminüüdoligi ametnikult, sellelt 104. pealiselt kanakarjalt ja sotsiaalkaitseministrilt? Kohe tänaks seda kuuldes või lugedes, aga vaevalt seda oodata oleks!
    29.01.2018 08:55
    Kas keegi ei tahaks nüüd teh akontserti Vabaduse väljakul..
    Eesti invade ja vanurite toetuseks... kuna nad o OMA riigis diskrimineeritud.. ja nende elud on ohus, kuna riik võttis neilt viimase võimaluse ravi ja ravimite saamiseks...
    kas meie sotsiaal ja tööminister.. ei tunne ennast nagu mõrtsukatena??
29.01.2018 08:23
raha on vähe, ausambaid ja promenaade on vaja vaja ehitada, selles on raha.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega