Keskkonnaminister sai volituse allkirjastada kokkulepe heitkoguse ühikute müügitehingu sõlmimiseks. Tehingust saadava 45 miljoni euro eest ostetakse Hispaaniast uued trammid, mis hakkavad sõitma trammiliinil nr 4 Tondi-Ülemiste.

Uute trammide tarbeks on aga täielikult vaja uuendada ka trammitee ja alajaamad, sest uute trammide teljekoormus on suurem ja tehnilised nõuded praegusest erinevad. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, transpordiamet ja Tallinna trammi- ja trollibussikoondis on koos välja töötanud programmi trammiliini nr 4 Tondi-Ülemiste täielikuks uuendamiseks aastaks 2014. Trammiliini nr 4 uuendamise tervikprojekt on kavas läbi viia ja uued trammid Eestis sõitma panna 2014. aasta lõpuks.

„See projekt näitab, et kui tahame, siis on riigi ja Tallinna koostöö võimalik. Tallinna ühistransport vajab uuendamist ja arendamist nii pealinlaste kui Tallinna külaliste jaoks,“ leidis Majandus- ja Kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

Trammitaristu projekt on kavas lülitada EL-i Ühtekuuluvusfondi investeeringute kavasse. Taristu uuendamiseks vajamineva rahasumma täpsustamiseks on vaja läbi viia uuringud, aga eeldatavalt ei ületa investeeringuvajadus 19 miljonit eurot.

Varem on räägitud trammiliini pikendamisest Lennujaamani. Näiteks 2007. aastal pakkus meedias kõneainet projekt "Tallinna tramm", mille raames on kavas rajada Tallinna keskosa läbiv Lasnamäed Mustamäega ühendav trammiliin ja lisaks sellele veel trammiliin Lennujaam–Balti jaam. Projekti elluviimist kavandati kahes etapis vastavalt Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi programmiperioodidele. Esialgse kava järgi oli projekti esimeses etapis aastail 2007–2013 kavas ehitada trammiliinid Lasnamäe–Vabaduse väljak ja Lennujaam–Balti jaam. Ennustati ka võimalikke finantsprobleeme ning arvestati võimalusega, et Lennujaam–Balti jaam liini ehitamine võib lükkuda teise etappi ajavahemikus 2014–2020.