Eile kella poole üheteistkümne ajal võtsid Eesti Päevalehega ühendust inimesed, kes olid juba üle poole tunni püsti seistes traumapunkti elavas järjekorras oma korda oodanud. „Saabusime siia juba enne kella kümmet, meie ees koridoris oli registratuuri sabas ootamas juba 18 inimest,” kirjeldas üks traumast tingitud valude käes kannatav inimene. „Meie ees üks naisterahvas oli pisarais, helistas oma mehele, et temal on nii suured valud ja ta ei suuda siin seista, lähme ära Lasnamäele,” rääkis patsient.

Nimelt tuleb end erakorralise meditsiini osakonda jõudes esmalt registreerida. Töötas aga vaid üks registratuurilett ja sedagi aeglaselt. Alles pärast registratuurist järjekorranumbri saamist on inimestel võimalik istuma minna ja siis tegelevad nendega arstid.

Töötatakse tavapäraselt

Kui Eesti Päevaleht tegi esimese telefonikõne EMO kontaktnumbril, kinnitati sealt, et mingit probleemi ei ole ja kõik üksused töötavad tavapäraselt.

Vahetult enne kella 11 saatsid järjekorras seisjad Eesti Päevalehele tänuteate, millega anti teada, et registratuuri tuli juurde teine töötaja ja järjekord hakkas liikuma. Selleks ajaks olid nad seistes oodanud juba tund aega. „Aga tahame siiski öelda, et seista laskmine sellises seisukorras ei ole inimlik. Inimestel olid suured valud, kas sisemised valud või liigestega. Võiks ikka olla talongidega numbrisüsteem, et tuled ja saad kohe istudes oodata,” sõnasid väsinud patsiendid. „Praegu tulebki nii välja, et parem on kiirabi välja kutsuda, siis saad kiiresti ja mugavalt jaole. Aga ei taha ju ka niisama maksumaksja raha raisata,” lisasid nad.

Ida-Tallinna keskhaigla EMO juhataja Piret Valdek kinnitas hiljem, et eilne erakorraline olukord oli tingitud sellest, et üks klienditeenindaja oli haigestunud. „Kuni oli võimalik leida talle asendaja, töötas vaid üks registratuur,” selgitas Valdek.

Automaat on plaanis

Kuuldes Eesti Päevalehelt, et patsiendid soovivad automaatset numbrisüsteemi, vastas haigla avalike suhete juht Svea Talving, et sellega tegeletakse. „Tegeleme pidevalt töökorralduse paremaks muutmisega patsientide heaks. Paraku piiravad meid siinkohal logistilised ja ruumiehituslikud võimalused, sestap saame muudatusi ette võtta ühekaupa ja õigesti. Meil on planeeritud patsientidele numbriautomaat, kuid seda siis, kui kergemate traumadega patsiendid hakkavad asuma praeguse ortopeedia polikliiniku pinnal,” kirjeldas Talving haigla plaane.

„Kui inimene tunneb ennast halvasti, siis saab ta alati appi paluda triaažiõde, kes organiseerib istumise või lamamise. Lisaks jälgib triaažiõde patsiente ka järjekorra tekkimisel. Need patsiendid, kelle väljanägemine viitab halvale enesetundele, saavad triaažituppa kohe, ilma järjekorras ootamata,” kinnitas ta.

„Tõsi, vigastatud peavad enne registreerimist püsti seisma, kuid tavaliselt töötab päevasel ajal kaks klienditeenindajat ja järjekorras seismine üle seitsme-kaheksa minuti aega ei võta,” sõnas Talving.