Meriväljale käib ka buss, kuid see peatub mere ääres ja sealt on Merivälja keskele ligi poolteist kilomeetrit ja kaugematesse nurkadesse kuni kaks ja pool. “See on päris tõsine matk. Ja mitte ainult – tee bussipeatusest läheb ainult ülesmäge! Vanematel inimestel on see päris ränk katsumus. Teiseks on teekond sageli ohtlik – olen isegi langenud röövi ohvriks, teekonnal bussipeatusest koju,” rääkis Paakspuu.

Merivälja elaniku Toivo Paavle sõnul ületab vahemaa bussipeatuse ja Merivälja kaugemate nurkade vahel kõvasti linnas kehtivaid normatiive.

Merivälja Aedlinna Selts saatis Pirita linnaosale, linna transpordiosakonnale ja Tulika Taksole pöördumise, milles paluti kaaluda liini jätkamist, kuni Meriväljale mõni bussiliin käima hakkab. Tulika bussiosakonna juhataja Martti Penu sõnul aga liin siiski lõpetab. “See ei tasu majanduslikult ära, loodetavasti leiab linnaosa sinna uue bussifirma,” ütles Penu.

Aedlinna seltsi esimees Kaja Laanmäe ütles, et bussiliini avamisest on räägitud juba 20–30 aastat, kuid sõnadest kaugemale ei ole jõutud. Toivo Paavle sõnul projekteeriti kunagi Kõivu teegi tulevast bussiliini arvestades laiem. Linna transpordi- ja keskkonnaameti juhataja Eno Saar ei soovinud kommenteerida kommertsliini lõpetamisega seonduvat, kuid märkis, et uut võimalikku bussiliini asutakse kaaluma. “Midagi kindlat ma lubada ei saa, sest tegeleme selle rahahulgaga, mis meil on,” lausus ta.

Liin on vähetasuv

Tallinnast Keilasse, Sauele, Sakku ja Kiisale reisijaid vedava AS-i Samat direktor Mert Prikk ütles, et Tulikast tühjaks jääva liini teenindamisele tasub mõelda. “See võib kõne alla tulla siis, kui taustauuringutest selgub, et see meile sobilik on.”

Tallinna ja Haabneeme vahel ühendust pidava OÜ Viimarsi juhataja Illar Hallaste märkis, et tema firma ei pea võimalikuks sel liinil sõitma hakata. “Kui Tulika ütles, et neil ei tasu ära, siis ei ole ka meil seal mõtet sõita,” selgitas Hallaste. Ta pakkus lahenduseks, et sealsed liinid kuuluksid linna ühtsesse piletisüsteemi ja uue teenindaja leidmiseks korraldataks avalik konkurss, sest ilma dotatsioonita ei tasu sel liinil sõita.