Turismiamet arutab kuu lõpus Ida-Virumaal tegutseva turismifirma Viru Reisid kohta tehtud kaebust, mis võib firma jätta litsentsita.

Viru Reiside vastu esita-sid kaebuse märtsi lõpus Lääne-Euroopa riike läbinud bussireisil osalenud paarkümmend reisijat.

Kaebuses viitavad reisijad, et Luxembourgi, Pariisi, Brüsselit, Amsterdami ja Berliini läbinud ekskursiooni programm jäi poolikuks nii giiditeenuse kui ka vaatamisväärsuste poolest.

"Tundsime end reisil justkui nõukogude turistidena, keda karjakaupa mööda linnu talutati," ütles kaebuse koostamise eestvedaja Eha Reitelmann. "Mitmes kohas ei olnud meil võimalik rahulikult vaatamisväärsustest osa saada, sest kohalikud vaatasid hoopis meie turismigruppi kui mingit vaatamisväärsust."

Kuna kolme bussitäie reisijate peale oli vaid üks giid, siis Viru Reiside tegevdirektori Anatoli Männi sõnul ei jõudnud teave kõikide reisijateni.

Kaebuses väidavad 23 reisijat, et reisi ajal tekkis pidevalt ajapuudus, mistõttu jäi mitme külastatava paigaga tutvumiseks ettenähtust tunduvalt vähem aega.

Reisija Sirje Toomla sõnul tekkis ajapuudus sellest, et kolme reisibussi vahel puudus side ning nii pidi mahajääjaid pidevalt järgi ootama.

Toomla kinnitusel ei olnud Männi giidina pädev, sest reisiseltskonnas olnud ajaloolane pidi tema ajalookäsitlust ning ühe või teise vaatamisväärsuse kohta käivat infot tihti parandama.

Turismiameti spetsialisti Aita Antsoni sõnul soovib ta saada veel seletust Viru Reisidelt. "Männil on ka eelnevalt olnud üks turismifirma, mis kaotas litsentsi," lausus Antson.

Viru Reiside tegevdirektor Anatoli Männi eitas süüdistusi, väites, et reisiseltskonna pahameel võib olla tingitud sisekonfliktidest ning reisifirma üüritud bussidest, mis ei vastanud nõuetele ning kippusid teel lagunema. Sellest tekkisid ka viivitused.

Kaebused

Tänavu on esimese kolme kuuga turismiametile reisifirmade kohta esitatud ligikaudu 20 kaebust. See on sama palju kui terve eelmise aasta jooksul. Kaebuste arvu järsk tõus on seotud sellega, et turistid on muutunud teadlikumaks ning soovivad saada samasugust teenust, nagu reklaamis lubati. Teiseks on reisifirmade arv kasvanud 235-ni.